c_300_250_16777215_10_images_76641.jpg


بندرترکمن : ترکمن سسی - عبدالرحمان اونق رمان نوجوان «یولبارس و شهر زیرزمینی» را توسط انتشارات پیدایش راهی بازار نشر کتاب کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان اونق درباره موضوع کتاب جدید خود گفت: این رمان فانتزی برداشتی آزاد از سری داستان‌های حماسی ده ده غورغوت است.

این نویسنده ادامه داد: ملکه جادوگر «ماموشویلی»ها برای تصاحب سرزمین تورکان سال‌ها نقشه می‌کشد و بابت اجرای این نقشه‌ به کمک جنگجوهایش یک شهر زیرزمینی داخل جنگل می‌سازد. او تدارک جنگ با تورکان را مهیا کرده که سروکله پسر نوجوان قوی‌هیکلی به نام «یولبارس» پیدا می‌شود.

اونق افزود: یولبارس جوانی عادی نیست. او زمان‌های خیلی دور هنگام حاکمیت پدرش بر سرزمین تورکان که نوزادی بیش نبوده، در جنگی میان ماموشویلی‌ها و تورکان هنگام فرار از دست مامای حاکم می‌افتد و توسط شیر جنگل نجات پیدا می‌کند. شیر هم او را بزرگ می‌کند تا وقتی به سن نوجوانی می‌رسد و در اثر نوشیدن آب جادویی به خوابی طولانی فرو می‌رود. او پس از مدت‌ها توسط قدرت مافوق طبیعی در زمان حال بیدار می‌شود و احساس می‌کند که به جنگل و دشت تعلق ندارد. مردم هم از نسل‌های قدیم سینه به سینه شنیده بودند که روزی روزگاری پسر حاکم بزرگ تورکان دوباره ظهورمی‌کند و حاکمیت سرزمین تورکان را به دست می‌گیرد.

 در بخشی از این رمان می‌خوانیم:
 «یولبارس بعد از اینکه مخفیانه ساختمان داخل جنگل را بازرسی کرد با سرعت برگشت نزد گرگ خاکستری و گفت: "یه چیز اینجا غیرعادی بود. همون موقعی که داشتم از لای سیم خاردارها می‌گذشتم مرد قوی‌هیکلی هم مخفیانه از پشت درخت‌ها بیرون آمد و با یکی از نگهبان‌ها حرف زد و رفت. نگهبان که فکر نمی‌کنم یه نگهبان معمولی باشه، وسیله‌ای از جیبش درآورد و چیزی گفت. بلافاصله چند نفر با مسلسل‌های سنگین از میان درختان بیرون آمدند و اسلحه‌ها را بین نگهبان‌ها پخش کردند. اگه حرف پسر حاکم درست باشه و اونها افراد خود حاکم عوض‌خان باشن چرا باید جایی اسلحه مخفی کرده باشن؟ من فکر می‌کنم ملکه نیروهای نفوذی اونجا فرستاده و می‌خوان ساختمان را تسخیر کنن و اونجا رو در اختیار خودشون بگیرن. باید کاری بکنیم."  

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان سابقه فعالیت آموزگاری و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نیز در کارنامه خود دارد. «در عمق شب‌های تار»، «سورتیک»، «حماسه‌ی گور اوغلی»، «چوپان کوچک»، «فریاد آق اویلی»، «راز خایر خوجه»، «آوای صحرا»، «دایره‌ی سرخ»، «ماتی‌خان» و «کرکسان دهکده» از جمله آثار پیشین اونق به شمار می‌رود.

طراحی جلد کتاب «یولبارس و شهر زیرزمینی» بر عهده میثم موسوی بوده و ویراستاری آن را محدثه گودرزنیا انجام داده است. انتشارات پیدایش «یولبارس و شهر زیرزمینی» را در ٢٠٠ صفحه، شمارگان ١٠٠٠ نسخه و قیمت ۴٠ هزار تومان در دسترس نوجوانان قرار داده است.

منبع: کانال انجمن نویسندگان کودک و نوجوان


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر