c_300_250_16777215_10_images_76657.jpg

گنبدکاووس : ترکمن سسی - فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت که ۶۵ دستگاه ماینر (تولید ارز دیجیتال) به ارزش ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال توسط گروهان مرزی داشلی برون گنبدکاووس کشف و ضبط شد.


سرهنگ محمدباقر نجفی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارشات دریافتی مبنی بر دپوی تعداد زیادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه صنعتی در بخش مرزی داشلی برون، بلافاصله پیگیری موضوع در دستورکار مرزبانان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران مرزبانی داشلی برون پس از شناسایی این کارگاه، موفق به کشف ۵۶ دستگاه ماینر قاچاق در محل شدند.
 فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان ارزش تقریبی دستگاه‌های کشف شده را ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: رییس کارگاه بعد از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.
پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.
استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.
بانک مرکزی ایران در سال ۱۳۹۶، طی اطلاعیه‌ای به کارگیری بیت کوین و سایر ارزهای مجازی در تمام مراکز پولی و مالی کشور را ممنوع اعلام کرد.
طبق این اطلاعیه هرگونه استفاده و خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بانک‌ها، موسسات مالی و صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی ممنوع اعلام شد.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق گلستان است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر