c_300_250_16777215_10_images_157729841.jpg

 

گرگان - ترکمن سسی - مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ کشور مستقر در گلستان گفت که پس از رفع مشکل ریل عریض، برای اولین بار از مرز ریلی اینچه‌برون واگن‌های باری ایرانی به کشور ترکمنستان رسید.


به گزارش روابط عمومی راه‌آهن شمال شرق ۲ گلستان، حسن اعتماد روز یکشنبه اظهار داشت: واگن‌های ایرانی تا ایستگاه اترک ترکمنستان محموله‌های صادراتی را منتقل می‌کنند که بدون شک صرفه اقتصادی چند برابری برای کشور به همراه خواهد داشت.
وی افزود: همچنین برای اولین بار در نوروز امسال ۱۶ هزار تن بار از پایانه مرزی اینچه برون صادر و هشت هزار تن نیز در این پایانه بارگیری داخلی انجام شد.
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ کشور گفت: مجموع بارگیری از این مرکز در نوروز امسال به ۲۵ هزار تن رسید که این میزان سال گذشته ۱۱۲ تن بود.
اعتماد خاطرنشان کرد: در نوروز امسال ۲۴۳ عدد واگن کالایی با محصولات ساختمانی از جمله سیمان، میلگرد و پروفیل و محصولات باغی و کشاورزی مانند سیب درختی، سیب زمینی و خرما از طریق گمرک راه آهن اینچه‌برون صادر گردید.
خط آهن ایران (اینچه برون) - ترکمنستان - قزاقستان سال ۹۳ با حضور روسای سه جمهور سه کشور در نقطه صفر مرزی اینچه برون افتتاح شد اما به علت مشکلاتی از جمله نبود پل برای گذر قطار و عریض بودن راه آهن ترکمنستان در مبادله کالا و جابجایی واگن‌ها مشکلاتی ایجاد شده بود.
تا سال ۹۷ ترکمنستان پل های مورد نیاز را احداث کرد اما به دلیل عریض بودن خط آهن این کشور، واگن‌ها و قطارها پس از تعویض بوژی (شاسی قطار) در خاک این کشور و با پرداخت هزینه اقدام به جابجایی واگن‌ها می‌کردند.
اسفند پارسال ترکمنستان پس از بحث و تبادل نظر و حل کردن مشکلات حقوقی و مالی، در نقطه صفر مرزی خط عریض خود را به راه آهن ایران متصل کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر