c_300_250_16777215_10_images_81061.jpg

 

آق قلا : ترکمن سسی - رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا با تاکید بر اینکه ارائه خدمات ایمن و استاندارد از وظایف اصلی کارکنان بیمارستان آل جلیل است گفت: دستگاه "سی تی اسکن" بیمارستان آق قلا هفته آینده به بهره بردای خواهد رسید.



دکتر زارع گفت: زحمات کادر درمانی در کاهش آمار بیماران کرونایی در سطح شهرستان آق قلا شایسته تقدیر است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد گلستان، دکتر محمد رضا زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس برند فیلیپس، در بیمارستان آل جلیل آق قلا نصب گردیده است که به امید خداوند متعال با پیش بینی های صورت گرفته در هفته آینده به بهره بردای خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه، یکی از اصلی ترین و مهم ترین گام های بلند ما در ارائه خدمات ایمن و استاندارد و بیمار محور، راه اندازی دستگاه "سی تی اسکن" است، افزود: ارائه خدمات ایمن و استاندارد از اهداف اصلی ماست و امیدواریم این دستگاه بتواند نیازهای درمانی بیماران بیمارستان آل جلیل آق قلا را خوبی تامین کند.

رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا در ادامه سخنان خود از خبرنگاران به عنوان مشاوران امین جامعه یاد کرد و افزود: امانت داری و حفظ حرمت قلم توسط خبرنگار، از خصوصیات اصلی خبرنگاران باشد.
دکتر زارع با بیان اینکه، رسانه مشاور ایمن مردم است، تصریح کرد: باید انتقاد پذیر باشیم تا اصلاح شویم و در این خصوص، خبرنگان آینه تمام نمای ما هستند و قطعا وقتی ما جلوی آینه نرویم نمی توانیم خود را اصلاح نماییم.
وی با تاکید براینکه، کادر درمان و سیستم اداری بیمارستان آل جلیل آق قلا توانمندی های زیادی دارد که می تواند به حوزه رسیدگی و درمان شتاب ببخشد، گفت: ظرفیت های بالقوه مهم و ارزشمندی در بیمارستان آل جلیل داریم که می توانیم در سطح استان و کشور مطرح باشیم و حتی ظرفیت این را داریم که از خارج از شهرستان و استان نیز پذیرای بیماران باشیم.

رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا با اشاره به وجود متخصصین مطرح استانی و کشوری در این بیمارستان، گفت: ارائه خدمات ایمن و استاندارد از وظایف اصلی کارکنان بیمارستان آل جلیل است و این ارائه خدمات جهت رسیدن به اهداف عالی و الگو و نمونه شدن به ما کمک خواهد کرد.
دکتر زارع با اشاره به ضرورت رعایت رفتار ایمن در مقابل ویروس کرونا نیز گفت: تا زمانی که رفتار ایمن نداشته باشیم نمی توانیم بر کرونا غلبه کنیم و باید در برخی موارد و مکان ها محدودیت های نسبی را رعایت نماییم.
وی، دیر آمدن به بیمارستان را از عوامل اصلی بدحال شدن بیماران بیان کرد و افزود: با بررسی های به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که بیماران دیر در بیمارستان حضور پیدا می کنند و وقتی در اول بیماری و با ظهور علائم اندک به پزشک و بیمارستان مراجعه نمایند، قطعا درصد بهبودی و درمان بیشتر خواهد بود.

رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا با اشاره به پیک پنجم بیماری کرونا نیز گفت: اکنون در حال گذر از پیک پنجم بیماری کرونا هستیم و پیک پنجم سنگین ترین و سخت ترین پیک کرونا بوده است.
دکتر زارع با بیان اینکه، خیرین و نیکوکاران زیادی به ما کمک کردند، اظهار کرد: تا جایی رسیدیم که از نیروهای کمکی استفاده کردیم و روزهایی را تجربه کردیم که به دلیل ازدحام بیماران با کمبود تخت مواجهه شدیم و از ارتش کمک خواستیم.
وی با اشاره به اینکه، قبل از بیماری کرونا 5 تخت آی سیو داشتیم اما با شیوع کرونا به 14 تخت افرایش یافت، گفت: آمار بستری های ما در مقطع زمان هایی بالا بود اما امروز به لطف خداوند متعال و رعایت بیشتر مردم، آمار بستری کاهش یافته است و این نشان از اولویت بخشی درست در امر درمان و ارائه خدمات ایمن است.

رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا با اشاره به تعمیر و بازسازی آسانسور بیمارستان نیز گفت: یکی از دغدغه های ما در ایام کرونا خرابی آسانسور بود که با هزینه کرد 300 میلیون تومان، بازسازی و تعمیر شد و در حال حاضر هر دو آسانسور بیمارستان سالم و کار می کنند.
دکتر زارع در خصوص سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پرسنل بیمارستان نیز گفت: بیشتر کارکنان و پرسنل بیمارستان افراد بومی منطقه هستند و در حوزه تخصصی هم طبق قبولی در آزمون های تخصصی انجام می شود.
وی با بیان اینکه در بحث آموزشی بیمارستان بالغ بر دو میلیارد تومان هزینه کردیم، افزود: این هزینه ها برای توسعه فضای تخصصی، آموزشی و خوابگاهی صورت گرفته است و مزیت های تغییر بیمارستان به مرکز آموزشی درمانی زیاد است و آموزشی درمانی شدن بیمارستان آل جلیل نقش مهمی در توسعه شهرستان دارد.

رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا همچنین درباره سوال یکی از خبرنگاران در خصوص شهدای مدافع سلامت آق قلا نیز گفت: "بی بی رحیمه یلقی" پرستار و بهورز متعهد شبکه بهداشت آق قلا در راه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، شهید مدافع سلامت شد و اگر مراقبت ها و فداکاری های پرستاران نبود، بحران کرونا به مراتب بی شتر می شد.
(اقتصاد گلستان: گفتنی است، بی‌بی ‌رحیمه یلقی پرستار و بهورز شبکه بهداشت آققلا  در راه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران کرونایی خود به ویروس کرونا مبتلا و پس از دو هفته بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آل جلیل آق قلا، به یاران شهید مدافعان سلامت پیوست.)
دکتر زارع گفت: در یکسال گذشته اتفاقات بزرگی در حوزه پرستاری افتاد، مردم قدردان پرستاران بودند و اوج آن پیام رهبر معظم انقلاب بود که دو بار در روز پرستار سال ۹۸ و ۹۹ از پرستاران قدردانی کردند.

حمید میرزاعلی خبرنگار پیشکسوت شهرستان آق قلا و از بانیان احداث بیمارستان آل جلیل نیز در این نشست با تاکید بر توسعه فیزیکی ساختمان بیمارستان آل جلیل آق قلا گفت: با توجه به پراکندگی جمعیتی شهرستان آق قلا توسعه فضای بیمارستان آل جلیل آق قلا از ضروریات است و امیدوارم این امر با کمک مسئولین و خیرین تحقق پیدا کند.
وی همچنین افزود: همدلی و همکاری مردم با کادر درمان، ائمه جمعه و مسئولین در مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان آق قلا شایسته تقدیر و تشکر است و باید این همدلی و همکاری تا ریشه کن شدن کرونا ادامه یابد.
حمید میرزاعلی  تاکید کرد: برای توسعه این بیمارستان اعلام آمادگی می کنیم تا بتوانیم گامی برای شهر آق قلا و مردم شریف شهرستان برداریم.


خانم بی بی نعیمه کم مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان آل جلیل آق قلا نیز در این نشست با تاکید بر رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی گفت: خانواده ها و والدین در راه مقابله با بیماری کرونا اقدامات پیشگیرانه خود را در خصوص کودکان و اطفال بیشتر رعایت کنند.

خانم خدیجه قریشی سوپروایزر آموزش بیمارستان آل جلیل آق قلا نیز تاکید کرد: بهترین راهکار پیشگیری از کرونا رعایت کردن مسائل و نکات بهداشتی است.

همچنین خانم جمیله میرزاعلی مسئول اعتبار بخشی بیمارستان آل جلیل آق قلا نیز ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در امر مقابله با شیوع کرونا اذعان داشت: اگر توصیه‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنیم می‌توانیم بر بیماری غلبه کنیم و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، موثرترین راه کاهش انتقال ویروس کووید 19 است.

رستم جرجانی / خبرنگار اقصاد گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر