c_300_250_16777215_10_images_81070.jpg

 

ترکمن سسی: یک کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی، با تاکید بر تاثیرات مثبت آموزش های حضوری در مدارس خواست تا در اسرع وقت شرایط مطلوب تحصیل حضوری دانش آموزان فراهم شود.



محمد بردی کمی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، حضور در مدرسه را صرفا برای خواندن درس ندانست و گفت: از دیر باز تاکنون کودکان و بویژه اقشار نوجوان بیشترین تاثیرات را از روابط با هم سالانشان داشته اند. دانش آموزی که اول صبح از خانه به سمت مدرسه حرکت می کند هنگام ورود به آموزشگاه دوستان هم کلاسی اش را می بیند و انجام خوش و بش میان ایشان اتفاق مثبتی است که می تواند یک روز تحصیلی همراه با نشاط را برایشان رقم بزند.  

این کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی با بیان این مطلب که فرزندان ما در سن رشد بطور طبیعی حرف شنوی بهتری از دوستان هم کلاسی دارند، افزود: این موضوع که کارشناسان آموزشی به دقت در انتخاب دوست تاکید می ورزند به تاثیرات آن بر می گردد که خانواده ها باید روی این مسئله نظارت و کنترل کافی اعمال نمایند.‌ بدون شک یک دوست خوب نقش غیرقابل انکاری در نگاه فرزند ما به مقوله تحصیل دارد‌. برخی از والدین همواره بر این نکته اصرار می ورزند که داشتن دوست زیاد می تواند امور تحصیلی فرزندشان را دچار اختلال کند که در این خصوص استفاده از نظر مشاورین مجرب بسته به محیطی که دانش آموز در آن مشغول به تحصیل است، حائز اهمیت خواهد بود‌.
 
استاد کمی تاکید ورزید: مدارس، آموزشگاه ها و دانشگاه ها خانه دوم فرزند ما به حساب می آیند و فراگیری دانش در سرکلاس با محدودیت هایی که امروز به دلیل شیوع بیماری کرونا شاهد آن می باشیم تفاوت های بسیاری دارد. همه ما به این موضوع واقف هستیم که حضور دانش آموز در سرکلاس از جهات متعددی برای وی مفید است، زیرا می تواند با نگاه کردن، ارتباط کلامی و توجه به درس بوسیله گوش دادن فهم بهتری از مسائل داشته باشد. برای انتقال پیام های هر درس می طلبد که معلم و دانش آموز از نزدیک در ارتباط باشند، لذا مسئولین باید تلاش کنند تا در اسرع وقت شرایط مطلوب تحصیل دانش آموزان مدارس فراهم شود.
 
این کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی، یکی دیگر از فواید حضور در سر کلاس را تبادل دانستنی های علمی میان آنها خواند و یادآور شد: دانش آموزان اکثرا در ایام نزدیک به امتحانات ساعات بیشتری را به مرور کتاب درسی خود اختصاص می دهند و حتی مشاهده می شود که به نوبت به خانه هم رفته و به مرور مطالب می پردازند.
اخیرا متاسفانه شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن در جامعه، نظام آموزشی را مختل ساخته و مدت مدیدی از تعطیلی را بر مدارس و آموزشگاه ها حاکم کرد که این امر قاعدتا مشکلاتی را هم برای اولیا و هم برای معلمین به دنبال داشته است.

استاد کمی خاطر نشان ساخت: بر کسی پوشیده نیست که طی حدود دو سال گذشته والدین به عنوان پل ارتباطی میان دانش آموز و مدارس عمل کرده و در حقیقت آنها نیز همسو با فرزندانشان حدود دو سال تحصیلی متوالی را پشت سرگذاشته اند. با اینحال نمی توان توقع داشت که فرزند ما در تحصیلات همانقدر موفق باشد که در گذشته از وی سراغ داشتیم. قدر مسلم بازگشت شرایط به حالت عادی باعث می شود تا فرزند ما در کنار یادگیری دروس، انضباط و اخلاق بیاموزد. نسل فردا پیش از آنکه که وارد بازار کار شوند می بایست به ترتیب خواب در ساعت مقرر و بیداری اول صبح خو گرفته باشند. آنها باید نحوه معاشرت با مردم را فرا بگیرند و در کل انتظاراتی که خانواده، بستگان و جامعه از ایشان دارند را برآورده نمایند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر