c_300_250_16777215_10_images_81087.jpeg

 

گرگان : ترکمن سسی - استاندار گلستان گفت: درختکاری در معابر روستایی و جاده های اصلی با نظارت بخشداران و با حمایت منابع طبیعی می تواند ضمن ایجاد زیبایی هایی بصری مانعی برای ریزگردها و حفظ خاک شود.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، دکتر هادی حق شناس روز یکشنبه 21 شهریور در نشست با بخشداران سراسر استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل امور روستایی و شوراها ضمن تقدیر از تلاش های بخشداران در توسعه و عمران روستاها تصریح کرد: درختکاری موضوعی مهم و اساسی در روستاها و شهرهاست و می تواند با استفاده از اهرم هایی همچون پایان کار ساختمان الزام کاشت درخت را فراهم آورد.


استاندار گلستان اظهار کرد: بخشداراناولین و مهمترین حلقه واسط وزارت کشور با دستگاه های اجرایی هستند و از ظرفیت های بالایی به عنوان نماینده حاکمیت برخوردارند.
استاندار گلستان یادآور شد: طرح هایی همچون طرح هادی و یا ایجاد بومگردی در روستاها که با همکاری بخشداری ها صورت گرفته می تواند زمینه بهبود اقتصاد روستا، آبادانی روستا و اشتغال و توسعه را فراهم آورد.


دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی ، استفاده از آبیاری تحت فشار و کمک به شناسایی و مسدود سازی چاه های آب غیرمجاز می تواند مانع فرونشست زمین و کمبودهای آبی استان شود.


وی ادامه داد: با توجه به رغبت حضور در روستاها و ویلا سازی باید تلاش شود قوانین در ساخت و سازها به درستی اعمال شود و زمینه تجاوز به منابع طبیعی کاهش یابد
لازم به ذکر است مهندس همدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در این یادآور شد کمیته های دهگردشی با همکاری دستگاه های اجرایی می تواند مانعی برای ساخت و سازهای غیرمجاز باشد و بخشداران می توانند نظارت مناسبی برا این موضوع داشته باشند.


همچنین مهندس نصیبی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گزارشی از اقدامات و فعالیت های بخشداران، دهیاران و شوراهای روستایی ارائه کرد و در عین حال بخشداران به بیان دغدغه های خود با استاندار گلستان پرداختند.


گفتنی است در این نشست از بخشداران سراسر استان تقدیر و از کتاب حقوق و قوانین روستایی و پکیج آموزشی روستایار ۳ ویژه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها رونمایی شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر