c_300_250_16777215_10_images_82000.jpg

 
ترکمن سسی - کارشناس آموزش ابتدایی اهل سنت ساکن بندرترکمن گفت: بازگشایی مدارس و بازگشت به شرایط ایده آل اکنون مهمترین مسئله است و در سال تحصیلی جدید همه امکانات و شرایط  برای همه دانش آموزان باید مهیا شود.

 


حافظ غیاث الدین زمانی فندخت در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی،با اشاره به اینکه امسال یک میلیون و پانصد هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی ثبت نام کرده اند، گفت: ما در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ نیز حدودا همین تعداد دانش آموز ثبت نامی برای کلاس اول ابتدایی داشتیم، اما بر خلاف سنوات گذشته شرایط تحصیل به دلیل شیوع همه گیر ویروس کرونا تنها از طریق نرم افزار شاد امکان پذیر گردید که با وجود همکاری والدین با معلمین مربوطه و همچنین تلاشی که صدا و سیما از خودش نشان داد، بنظر نمی رسد هیچ دانش آموزی توانسته باشد سال تحصیلی چندان موفقی را پشت سر بگذراند. آنها و بویژه دانش آموزان پایه اول و دوم تقریبا بیشتر اوقات با تبلت و گوشی سر و کار داشتند. زیاده روی در کار با فضای مجازی و نشستن طولانی مدت در پشت سیستم در آینده روی بینایی دانش آموزان تاثیرات منفی برجای می گذارد.


 وی ادامنه داد: نرم افزار شاد یک تجربه جدید در سیستم آموزش و پرورش بود که طبیعتا خود معلم ها هم اوایل کار نسبت به آن آشنایی نداشتند. ضمن آنکه ارتباط  معلم با دانش آموز صدر در صد وابسته به فضای مجازی بود، شکلی که نمی توان از میزان تلاش و موفقیت دانش آموز اطمینان کامل حاصل نمود.


وی توانایی دانش آموز پایه اول دبستان در روخوانی و املا نویسی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ما امروز با یک چالش مهم مواجه هستیم و به درستی نمی دانیم دانش آموزی که قرار است پا به کلاس دوم بگذارد در روخوانی و املا نویسی چقدر مهارت کسب کرده است. آیا وی می تواند اسمش را روی تخته کلاس بنویسد و آیا اصولا روخوانی را به شکل مطلوب یاد گرفته است یا خیر؟


این کارشناس آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: لذا معلمین پایه دوم امسال رسالت مهمی در پیش رو دارند، زیرا ممکن است برخی از دانش آموزان در زمینه خوانداری و نوشتاری ضعف هایی داشته باشند که این امر چندان دور از ذهن نمی باشد و در عین حال ایرادات باید برطرف گردند. در حال حاضر مهمترین مسئله بازگشایی مدارس، بازگشت به شرایط ایده آل است، اما نباید توقع داشته باشیم که مشکلات ناشی از کرونا در کوتاه مدت و طی چند ماه آینده حل و فصل شوند. قابل پیش بینی است که امسال وقت عمده معلم ها به جبران عقب ماندگی ها و رساندن دانش آموز به شرایط مناسب سپری خواهد شد. 

 
حافظ زمانی تعطیلی مدارس طی دو سال متوالی را اجتناب ناپذیر خواند و یادآور شد: سلامتی افراد جامعه در همه جوامع بشری یک اصل غیر قابل تغییر است و هیچ سیاست و ضرورتی نمی تواند این مسئله را تحت شعاع  قرار دهد. شاید اگر کرونا ناشناخته و کشنده نبود و همچنین قدرت جهندگی نداشت، می شد کلاس ها را مانند گذشته دایر کرد، اما حال که قرار است کرونا کماکان به جولان خود ادامه دهد، می بایست رعایت پروتکل های بهداشتی را در زندگی شخصی و اجتماعی به صورت عادت در آوریم. همچنان که دانش آموز مقطع ابتدایی همراه بردن خوراکی را یک اصل ضروری برای خود می داند، می بایست رعایت پروتکل ها و در راس آن زدن ماسک و شستن دست ها را به وی القا نماییم که می طلبد. در کل رعایت پروتکل های بهداشتی باید بخشی از زندگی همه ما ایرانی ها باشد.


 این کارشناس آموزش ابتدایی تاکید کرد: فراموش نکنیم که صرفا با تکیه به فضای مجازی نمی توان به خروجی مطمئنی دست پیدا کرد. تداوم تعطیلی مدارس در سال جدید می توانست یک خبر بد و غیر قابل هضم هم برای دانش آموز و هم معلم باشد که خوشبختانه برنامه ریزی های لازم برای بازگشایی مجدد کلاس های درس بعمل آمده و واکسینه کردن دانش آموزان مجوز حضورشان در کلاس درس خواهد بود. در این راستا  می طلبد که وزارت آموزش و پرورش در سریع ترین زمان ممکن کلاس های درس را به سیستم تهویه هوا مجهز کرده و الزام به استفاده از مایع شستشوی دست و ضدعفونی اماکن را حداقل برای چند سال آینده در دستور کار خود قرار دهند.

 

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد 1400-06-24 16:17
واقعا درست و منطقی است که باید آموزش و پرورش تمهیدات لازم اندیشیده شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر