c_300_250_16777215_10_images_83094.jpg

 

ترکمن سسی - مدرس حوزه علمیه چنارلی، تجلی یکرنگی مسلمانان را در وحدت میان امت دانست.

 

عصام الدین آخوند گوگلان در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، با اشاره به ضرورت تقویت وحدت در میان امت اسلامی گفت: در سوزه مبارکه حمد می خوانیم « ایاک نعبد و ایاک نستعین» یعنی تنها تو را می پرستیم و تنها از تو یاری می جوییم. در ابنجا قرآن کریم، فعل جمع را بکار می بندد و در حقیقت عبادت به صورت اجتماع را مورد تاکید قرار می دهد. عبادات جمعی مصداق بارز چنگ زدن به ریسمان الهی است. خدای متعال خواندن نمازهای فرض با جماعت را افضل شمرده است، چرا که خود این نماز باعث دیدار و تقویت وحدت میان امت اسلامی می شود.


وی افزود: تجربه ثابت کرده است که کارهای مهم و سخت را تنها می توان با همت گروهی به سرانجام رساند. قرآن کریم از روز جمعه بعنوان عید مسلمین یاد می کند. در این آدینه مسلمانان ضمن طاعت و بندگی باریتعالی، با یکدیگر دیدار. کرده و وحدت کلمه را به نمایش عمومی می گذارند. جمعه روز طلب حاجات و دعا برای بیماران و طلب مغفرت برای درگذشتگان نیز است و همه این اعمال جزو سنت های روز جمعه به حساب می آیند.


آخوند گوگلان تاکید کرد: هر دلیل و انگیزه ای که باعث دیدار امت با یکدیگر شده و در آن دعای طلب حاجات شود رضایت و خوشنودی خدای متعال را موجب می گردد. یکی دیگر از مصادیق وحدت در جوامع اسلامی جشن پایان یک ماه روزه فرض است. در عید فطر پیروان نبی مکرم اسلام بی منت و صرفا جهت کسب رضای خالق به دیدار همدیگر رفته و ایام را تبریک می گویند. این اهتمام و این وحدت شایسته تمجید است.


 مدرس حوزه علمیه روستای چنارلی ایام حج را تجلی یکرنگی احاد مسلمانان از همه اقشار و مهمترین رسالت وحدت آفرین خواند و یادآور شد: در روز عرفه از ماه برگزاری حج تمتع، عرب و عجم از نژاد های مختلف طواف خانه خدا و نماز روز عید را برجای می آورند. تاریخ در صفحات درخشان خود نمونه های بی شماری از وحدت میان امت را به ثبت رسانده است. همان گونه که می خوانیم در جنگ بدر، مسلمانان با وجود اندک بودن توانستند با وحدت و همدلی دشمن را شکست دهند.


آخوند گوگلان خاطر نشان ساخت: هشت سال دفاع در برابر حملات دشمن توسط رزمندگان اسلام مرهون گذشت، همدلی و مردانگی ایشان می باشد، اگر قرار بود هر یک از نیروها بصورت جداگانه و مجزا از یکدیگر عمل کنند، آن همه پایداری ها و دلاور مردی ها نتیجه نمی دادند. فرهنگ های اسلامی آکنده از همزبانی اقوام مختلف با یکدیگر است. چنانچه می بینیم ملل مسلمان در هنگام مشکلات به یاری برادران خود شتافته و ذره ای در دستگیری از آنها کوتاهی نمی کنند. باید وحدت کلمه را به صورت عملی معنا کنیم تا دشمن نتواند از غفلت ما سواستفاده کرده و اهداف شوم خودش را برای ایجاد تفرقه در میان مسلمین پیاده کند. شکوه مجدد اسلام در سایه وحدت و پیروی از فرمایشات نبی مکرم اسلام شکل عملی پیدا خواهد کرد و برای این منظور باید در تقویت دین کوشش نماییم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر