c_300_250_16777215_10_images_86018.jpeg

 


ترکمن سسی - استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن توسط عموم مردم اظهار کرد: خوشبختانه روند واکسیناسیون استان مناسب است اما هدف ما رسیدن به رتبه نخست واکسیناسیون کشور و ایجاد ایمنی بیشتر در جامعه است.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، دکتر علی محمد زنگانه امروز شنبه 22 آبان در هفتاد و هفتمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی کادر درمان و همراهی مردم تصریح کرد: در برخی شهرستان ها شاهد نوسان واکسیناسیون در محلات مختلف هستیم که باید با همکاری مرکز بهداشت، معتمدین محلی، افراد ذی نفوذ، ریش سفیدان زمینه ارتقا تزریق واکسن در استان را فراهم آوریم.
وی افزود: اگرچه روند شیوع بیماری در گلستان کاهشی است و اما همه مردم باید رعایت لازم را داشته باشند تا شاهد پیک ششم در استان نباشیم.
استاندار گلستان گفت: تالارها، واحدهای صنفی باید بر اساس جداول پروتکل ها به ارائه خدمت بپردازند و در عین حال باید با تشدید نظارت ها و اعمال محدودیت های قانونی با متخلفین ، سلامت عمومی جامعه را حفظ کنیم.
دکتر زنگانه ادامه داد: فعال سازی کارگروه ها ذیل ستاد مرکزی می تواند اثر بخشی اقدامات را افزایش دهد.
وی یادآور شد: جهت دهی برنامه های رسانه ها و صداوسیما باید بگونه ای باشد که منجر به افزایش آگاهی بخشی مراجعات جهت واکسیناسیون شود.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه روند واکسیناسیون دانش آموزان در وضعیت مناسبی قرار دارد و در عین حال باید باید اقدامات طرح شهید سلیمانی نیز تقویت شود .
دکتر زنگانه تاکید کرد: در حال حاضر شهرستان های مراوه‌تپه، کلاله، گنبدکاووس، گرگان، ترکمن، بندرگز در وضعیت زرد و باقی شهرستان در وضعیت آبی هستند.
وی ادامه داد: تعداد ۲۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۲ بیمار در icu بستری هستند و ۱۸ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز خوشبختانه فوتی بر اثر ابتلا به کرونا نداشته ایم و البته طی کل هفته قبل شاهد ۷ فوتی در استان بودیم.
استاندار گلستان گفت: تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۷۷ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر دُز اول را دریافت کرده اند و بیش از ۸۵۴ هزار شهروند هر دو دُز را تزریق کردند یعنی ۸۴ درصد دز اول و ۵۹ درصد دو دز را دریافت کرده اند.
لامز به ذکر است در این جلسه دکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از آخرین روند شیوع بیماری و واکسیناسیون ارائه کرد و پیرامون آن تبادل نظر و گفتگو شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر