c_300_250_16777215_10_images_636042551354734703.jpg

ترکمن سسی-منابع نظامی در ترکیه اعلام کردند که سرهنگ «محرم کوسا» مشاور حقوقی رئیس ستاد ارتش ترکیه، برنامه‌ریز و عامل اصلی پشت‌پرده کودتا در ترکیه است.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری آناتولی، کوسا از سمت خود برکنار شد.

 

این گزارش افزود که برخی از افسران نظامی، همچون «محمد اوفور اققوش»، «ارکان اغین» و «دوگان اویصال»‌ در کنار کوسا در توطئه کودتا ایستادند.

 

بنا بر این گزارش، شماری از فرماندهان ارتش به اتهام کودتا توسط پلیس دستگیر شدند.

 

شامگاه جمعه ۱۵ ژوئیه، کودتایی توسط دستکم بخشی از ارتش در ترکیه روی داد. نیروهایی از ارتش، پل‌های اصلی شهر استانبول، ساختمان‌های رسانه‌های نزدیک به اردوغان و فرودگاه بین‌المللی آتاتورک استانبول را تصرف کردند. همچنین چند جنگنده و هلیکوپتر وابسته به کودتاگران، به پرواز در آمده و برخی از ساختمان‌های دولتی را هدف قرار دادند.

 

اما ساعاتی بعد با فراخوان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، به خیابان‌ها سرازیر شده و نیروهای ارتش را از بسیاری از مراکز تصرف شده، بیرون راندند. همچنین شماری از تانک‌های ارتش به کنترل مردم در آمد.

 

با وجود این‌که دولت ترکیه، شکست کودتا را اعلام کرد، اما تا لحظه تنظیم گزارش اوضاع در ترکیه همچنان نا آرام است و بخشی از کودتاگران به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

دیدگاه‌ها  

+7 #1 صادق 1395-04-26 09:55
همه برای ملت بزرگ ترکیه دعا کنیم ان شاء الله با هوشیاری مردم دشمنان هیچ کاری نمی توانند بکنند . میلیون ها طرفدار اردوغان بزرگ در حمایت از وی به خیابان ها ریختند و نقشه دشمنان نقش بر آب شد .
نقل قول کردن
+2 #2 طرفدار اردوغان بزرگ 1395-04-27 19:46
این عکس باشکان گنل کورمایی خلوصی است . ایشان در کودتای اخیر گروگان گرفته شده و در نهایت ازاد شد. ایشان از نیروهای طرفدار دولت بود.. انتشار عکس ایشان به عنوان رهبر کودتا خطایی آشکار از طرف سایتی است که داعیه برند بودن را دارد.

ترکمن سسی-دوست عزیز تصویر در خبرگزاری های مختلف آمده است و ما مطلب را به نقل زدیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر