c_300_250_16777215_10_images_61376.jpg
تركمن سسي - رامین نورقلی پور نماینده شهرستان های حوزه غرب گلستان در بازگشت ازسفر کشورترکمنستان نتایج آن را مثبت ارزیابی کرد.

 

رامین نورقلی پور نماینده شهرستان های حوزه غرب گلستان ، در بازگشت ازسفر کشورترکمنستان نتایج آن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مهمترین بخش این سفر دیدار با رئیس , معاون و اعضای کمیسیون های پارلمان ترکمنستان درباره آزادی زندانی های ایرانی دربند در زندان های آن کشور بود که صحبت های جامعي درباره آنها انجام شد.


 نورقلی پور افزود : خوشبختانه کلیه موارد مطرح شده اعم از وضعیت نامناسب زندانی های ایرانی و بویژه نگرانی شدید خانواده های آنها که اطلاع دقیقی از بستگان زندانی خود ندارند و مضافا وضعیت روحی کودکان چشم به راهی که منتظر خبر آزادی پدرانشان هستند مورد توجه رئیس مجلس ترکمنستان و دیگرهمکاران پارلمانی وی قرارگرفت و رئیس مجلس خانم آقجا نوربردیوا , قول مساعد داد تا دراین خصوص با شخص رئیس جمهور تركمنستان صحبت نماید.


به گزارش تركمن سسي ، نماینده مردم حوزه غرب استان گلستان با تاکید بر ادامه پیگیری آزادی زندانی هاي ایرانی درکشورهمسایه شمالی گفت : هرچند که همه چیز بستگي به اقدام طرف مقابل دارد ولی ما ازطرق مختلف موضوع را تا حصول نتیجه مطلوب پيگيري خواهیم کرد و به لطف خدا خبرهای خوبی را به مردم خواهیم داد.


نورقلی پور تصریح کرد : اطلاع داریم که به هم وطنان زندانی ما درترکمنستان به لحاظ تغذیه وبهداشت رسیدگی مناسبی نمی شود و از طرف دیگر نگرانی خانواده های چشم به راه و آینده کودکانشان که بدون سرپرست مانده اند ، بنده و سایر مسئولین را موظف می کند تا جایی که بتوانیم اقدامات مثبتی را به انجام برسانیم.


اين نماينده مجلس ، با ابراز تشکر از همکاری های به عمل آمده از سوی وزارت امورخارجه کشور افزود : مسئولین ترکمنستان قوانین سختی را درمورد داروهای حاوی مواد مخدر اعمال کرده و گذشت نمی کنند لذا توریست های ما باید به قوانین آنها احترام بگذارند تا در سفر به تركمنستان دچار مشکلات نشوند.اتفاقا فرماندهی مرزی ترکمنستان هم که در روزجلسه با اعضای پارلمان حاضر بود برهمین مسئله تاکید زیاد داشت وخواستار رعایت قوانین ازسوی توریست ها و تاجران شد.


نورقلی پور در خصوص دیگر اقدامات انجام شده درکشور ترکمنستان , به برگزاری نسشت مجمع اشاره کرد و گفت : دراین مجمع علاوه برهيات رئيسه مجلس ترکمنستان , روسای دانشگاه ها و محققین , روسای احزاب سه گانه , نمایندگان یونیسف , خبرنگاران , علماء و اندیشمندان ترکمن , از10 کشورخارجی نیزنمایندگانی حضور داشتند که بنده هم به مدت 10 دقیقه برای حضارسخنرانی کردم.


وی درباره انجام مصاحبه با تلویزیون ترکمنستان گفت : حد اقل 3 نوبت با مجریان تلویزیونی و خبرنگاران و البته دیگر مقامات ترکمنستانی گفتگوهایی ترتیب داده شد که بخش اعظم موضوعات آنها به مسائل منطقه ای , گسترش روابط فیمابین , واردات گاز و انجام مساعدت هاي بیشتر با کامیون داران درعبور و مرور به خاک این کشورهمسایه برمی گشت.


لازم به ذکر است که رامین نورقلی پور، نماينده مردم گميشان ،بندرتركمن ، بندر گز و كردكوي در مجلس شوراي اسلامي چندي پيش نیزدر مصاحبه با خبر ترکمنی سیمای محلی گلستان گزارشی را از برگزاری جلسه با معاون وزیر امورخارجه ترکمنستان درتهران ارائه کرده بود. با توجه به اهمیت بالای آزادی زندانی هاي ايراني دربند در تركمنستان پیش بینی می شود تلاش ها و پيگيري هاي این نماینده جوان مجلس که پس ازسال ها انتظارامید دوباره را دردل خانواده های زندانی ها و بستگان آنها زنده کرده است با همکاری بیشتر وزارت امورخارجه هرچه زودتربه ثمربرسد.

c_300_250_16777215_10_images_61377.jpg


خبرنگار : طاهرجانی

دیدگاه‌ها  

+3 #1 بی سرپرست 1395-07-19 00:26
با این تعاریف برای کسانی که با مواد دستگیر شدن چی؟برا اونام امیدی هست برا برگشتن؟
تو رو جون اون عزیزایی که دوست دارین اگه زندانیای دوکشورو که انتقال صورت میگیره واس هر جرایمی که مرتکب شدن تبعیض قایل نشین اگه میارین همشونو بیارین حتی یکیشم نمونه با هر جرمی :cry: :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر