c_300_250_16777215_10_images_0000000000000000000000000000000000000000000000006s.jpg

ترکمن سسی-سوم خرداد1383 بود كه خبر ناگواري استان گلستان را در غمي بزرگ فرو برد،سه عزيزي كه بر اثر سانحه رانندگي جان به جان آفرين تسليم كردند.

 

غياث الدين صحنه،حاجي خوشگلدي صحنه و ميكائیل يلمه قهرمانان ملي هستند كه با وجود افتخار آفريني هاي زياد دارند به فراموشي سپرده ميشوند.

 

مي خواهم درباره ي افتخارات عزيزان خلاصه اي بگويم تا توانسته باشيم يادي از بزرگواران كرده باشيم.

 

غياث الدين صحنه متولد 1342 است،وي سابقه حضور در تيم هاي باشگاهي بانك ملي،استقلال،برق تهران و نئوپان گنبد و سابقه حضور در تيم ملي را دارد،مرحوم صحنه سال1989به عنوان بهترين مدافع آسيا شناخته شد و در دوران مربيگري نيز تيم اميد گلستان را به مقام نائب قهرماني كشور رساند،غياث الدين صحنه از بااخلاق ترين بازيكنان كشور بود.

 

از جمله افتخارات ميكائیل يلمه ميتوان به سابقه حضور ايشان در تيم ملي جوانان و پيكان تهران اشاره كرد،كه بعد ها باشگاه پيكان به پاس قدرداني از ايشان يكي از سالن هاي تيم را به اسم (ميكائيل يلمه)نام گذاري كرد.

 

حاج خوش گلدي صحنه نيز از مربيان برتر كشورمان مي باشد كه با زحمات شبانه روزی خویش بازيكناني چون ابراهيم سنسبلی،غياث الدين صحنه و خيلي از بازيكنان ديگر را تحويل جامعه ورزشي كشورمان داد،بازیکنانی که امروزه نام هاي اين عزيزان را با افتخار بر سر زبان ها مي شنويم.

 

گفتني است كه حاج خوش گلدي صحنه و غياث الدين صحنه به لحاظ خوش اخلاقي بقدري سر آمد بودند كه پدران معنوي واليبال كشور شناخته مي شوند.

 

آري،اين سه عزيز از ميان ما رفتند و واقعا شايسته است كه آنها را به نوجوانان و جوانان واليباليست كشور معرفي كنيم تا الگو هاي اخلاقي و واليبالي خودشان را از ميان همچنين انسان هاي بزرگ انتخاب كنند.

 

كم لطفي است كه فقط پيراهني از غياث الدين صحنه را روي ديوار سالن المپيك ببينيم،مسئولين هوشيار باشند كه ارزش اين عزيزان بيشتر از اين ها است.

 

سوم خرداد 83 بود،وقتي اين عزيزان بعد از بازي در رشت عازم استان خود بودند در مسير برگشت در شهرستان بندر گز دچار سانحه دلخراش شدند و با آتش گرفتن خودرو خاكستري از خود باقي گذاشتند و دار فاني را وداع گفتند.

 

غياث الدين جان،حاج خوش گلدي جان و ميكائيل جان ان شاء الله بهشت جايگاهتان باشد.

 

شايان حق شناس

دیدگاه‌ها  

+1 #1 خداوردی طعنه 1395-09-17 10:22
روحشان شاد یادشان گرامی//
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر