c_300_250_16777215_10_images_65397.jpg
ترکمن سسی - استاندار گلستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه اینچه برون این استان و ضرورت تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی آن درمجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون می تواند علاوه بر توسعه اقتصادی استان به توسعه اقتصاد کشور نیز کمک کند.


به گزارش نرکمن سسی به نقل از استانداری گلستان، دکتر سیدمناف هاشمی در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در منطقه اینچه برون، اظهار کرد: با توجه به روابط خوب کشور ایران با کشورهای آسیای میانه، چین و روسیه و نیز اتصال خط ریلی اینچه برون به این کشورها، منافع تصویب این منطقه آزاد به کل کشور می رسد.

وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی کشور و احتمال تحریم های جدید دشمنان، توسعه روابط با کشورهای منطقه در راستای پدافند غیرعامل نیز قابل توجیه است.

هاشمی اضافه کرد: علاوه بر این، قیمت تمام شده حمل بار از طریق ریل برای تجار و بازرگانان و نیز کوتاهی مسیر از دیگر مزایای تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبدکاووس است.

استاندار گلستان تصویب و اجرای بندرخشک اینچه برون را از دیگر مزایای تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون دانست و خاطر نشان کرد: اجرایی شدن این بندر که مکمل منطقه آزاد است در توسعه و رونق استان و کشور موثر است.

وی یادآور شد: تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون و اجرایی شدن بندر خشک آن هر دو برای استان و کشور مطلوب است.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل برخی زیرساخت های در منطقه اینچه برون از جمله تکمیل خط عریض راه آهن افزود: با رونق خط ریلی اینچه برون این خط از امن ترین خطوط در مسیر چین است که قرار است تا پایان ماه جاری 167 کانتینر دیگر از این کشور از مرز اینچه برون وارد ایران شود.

هاشمی توسعه صادرات و واردات کالا را از رویکردهای استان در توسعه برشمرد و افزود: علاوه بر این وجود منابع بکر گردشگری در استان و وجود اقوام و مذاهب در کنار وحدت و امنیت خوب گلستان می تواند به تصویب منطقه آزاد اینچه برون کمک کند که با تصویب آن برخی محرومیت های این استان برطرف می شود.

استاندار گلستان با ابراز گله مندی از تاخیر در آماده شدن برخی زیرساخت ها در گلستان از جمله اجرای بندر خشک و خط عریض راه آهن در اینچه برون گفت: اگر این زیرساخت ها زودتر اجرا می شد اکنون شاهد اجرایی شدن بندر خشک که 1100 میلیارد ریال اعتبار دارد و یا اجرای برقی شدن راه آهن اینچه برون به گرمسار با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون یورو می بودیم.

وی با تاکید بر ضرورت حذف نگاه های محلی در توسعه استان خاطرنشان کرد: توسعه باید عدالت محور و متوازن باشد تا همه مردم استان و کشور از آن بهره مند شوند.

هاشمی برلزوم تفویض اختیار به استانداران در هزینه کرد اعتبارات ملی از سوی مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد و گفت: با این تفویض اختیار انجام برخی پروژه های ملی توسط پیمانکاران بومی و محلی با صرفه جویی انجام می شود و رضایت و امید را که از شعارهای رئیس جمهوری است بیشتر محقق می کند.

در این نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نماینده گلستانی حاضر در مجلس و مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.

در سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به منطقه مرزی اینچه برون، گمرک این منطقه و تاسیسات راه آهن، بازارچه مرزی و محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون مورد بازدید قرار گرفت؛ بازدید از شهرک صنعتی گنبدکاووس، برج قابوس بن وشمگیر، موزه فرش و مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس از دیگر برنامه های اعضای این کمیسیون در مدت حضور شهرستان گنبدکاووس است که در شرق استان گلستان قرار دارد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر