c_300_250_16777215_10_images_65545.jpg

تركمن سسي - ريزعلی خواجوی معروف به دهقان فداکار ديشب در سن 87 سالگي درگذشت و پيكر وي در زادگاهش شهرستان میانه تشییع می‌شود.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي ، ریزعلی خواجوی را دانش آموزان دهه هاي پيشين به خوبي ياد دارند.آن دهقان مهربان و فداكاري كه در آذرماه ۱۳۴۱ ، وقتي ۳۲ساله بود شب‌ هنگام در حالی که در کنار خط آهن حرکت می‌کرد، ديد كه به علت ريزش كوه مسير قطار مسدود است، او با جوانمردي و فداكاري در آن هواي سرد آخر پاييز ،با در آرودن لباس و آتش زدن آن مشعلي درست كرد و با علامت دادن با لوكوموتيو ران قطار موجب شد تا قطار قبل از رسيدن به محل ريزش كوه توقف كند.

ريز علي با اين كار خود جان دهها نفر هم وطن خود را نجات داد و اين فداكاري وي در كتاب هاي درسي دانش آموزان ايراني آمد تا از اين حركت وي به عنوان سمبل فداكاري بجه هاي ايران زمين درس بگيرند.

در خبرها آمده است كه اين دهقان فداكار ديشب دار فاني را وداع گفته است و در پی درگذشت "دهقان فداکار" فرماندار شهرستان میانه جهت قدرداني وتجليل اين قهرمان،  امروز يكشنبه را در شهرستان ميانه عزای عمومی اعلام کرده است.

روحش شاد و قرين رحمت الهي باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر