c_300_250_16777215_10_images_65552.jpg


ترکمن سسی - استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آتن یونان با گرامیداشت ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و هفته وحدت، ایران اسلامی را الگو و نماد بسیار خوب وحدت اقوام و مذاهب در جهان اسلام دانست.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر 'آیتین بستانزی' روز دوشنبه درهمایش وحدت اسلامی که با حضور ائمه جمعه و علما و روحانیون شیعه و اهل سنت و نیز مسئولان منطقه گنبدکاووس در مسجد آخوند طلابی این شهرستان برگزار شد، گفت: تعمیق و بالندگی اسلام در ایران در دوران جمهوری اسلامی به برکت رهبری انقلاب و تلاش علما و روحانیون بزرگ است.
وی باتبریک ولادت نبی مکرم اسلام (ص)، افزود: ولادت این پیامبر الهی یکی از عوامل وحدت و صمیمیت درامت اسلام است و همین عامل سبب شده تا من از هزاران کیلومتر دورتر به ایران و استان گلستان بیایم.
دکتر بستانزی با تجلیل از برگزاری آیین های بزرگداشت هفته وحدت در ایران، اضافه کرد: اگرچه برنامه های بزرگداشت هفته وحدت در کشورهای اروپایی بویژه شبه جزیره بالکان و شمال یونان که اقلیت مسلمان دارند نیز برگزار می شود اما آیین هایی که در جمهوری اسلامی برگزار می شود، بسیار بزرگ و باشکوه است.
وی تصریح کرد: من قطعا این شکوه و عظمت جشن های هفته وحدت را به مسلمانان کشور یونان منتقل می کنم و البته دیگر اندیشمندان، محققان و دانشگاهیان نیز که به کشور ایران سفر می کنند باید با تمسک به وحدت و صمیمیت بین اقوام و مذاهب جمهوری اسلامی، آن را به مردم کشورهای خود منتقل کنند.
استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آتن یونان همچنین با اشاره به تاریخ و عظمت کشور ایران و نیز منطقه استان گلستان و نام بردن از بزرگانی چون جرجانی، ابن سینا، مختومقلی فراغی، اظهار داشت: داشتن چنین بزرگان و مشاهیری در کنار رهبری بزرگ مثل آیت الله خامنه ای و دیگر علما و روحانیون بزرگ اسلامی، برای ملت ایران یک افتخار است.
دکتر بستانزی افزود: قطعا این عوامل نقش مهمی در رشد و گسترش دین اسلام و قرآن در جمهوری اسلامی داشته و کشورهای اسلامی دیگر باید ایران را الگوی خود در این زمینه قرار دهند.
وی گفت: مردم ایران نیز باید به خود افتخار کنند که در چنین کشوری زندگی می کنند اگرچه مسلمانان ساکن در دیگر کشورهای اروپایی نیز دارای مسجد و مدارس علوم دینی هستند و امورات زندگی فردی و اجتماعی خود را براساس موازین اسلامی انجام می دهند اما واقعا ما از داشتن علمای بزرگ اسلامی محروم هستیم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم علاوه بر سخنرانی امام جمعه گنبدکاووس و نیز امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر درشرق گلستان، گروه مولودی خوانی و تواشیح نیز به اجرای برنامه پرداختند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و بیش از نیمی از جمعیت آن را اهل سنت بویژه ترکمن ها تشکیل می دهند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر