c_300_250_16777215_10_images_65869.jpg

ترکمن سسی- - جانشین معاونت فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای برنامه‌ ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور گفت: 11هزار نفر از 230 هزار شهید دوران پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، پاسداری از مرزها و درگیری با اشرار و قاچاقچیان از اهل سنت هستند.


به گزارش ترکمن سسی به نفل از ایرنا غلامرضا ابراهیمی روز یکشنبه در آئین پایانی پنجمین دوره مسابقات نیمه نهایی حفظ و قرائت قرآن کریم روحانیون، مدرسین و طلاب اهل سنت شمال کشور که در کانون طه گرگان برگزار شد، افزود: اهل سنت در همه عرصه ها همراه و همگام و دوشادوش برادران شیعه در حفظ انقلاب و نظام تلاش کرده‌ اند.
وی عنوان کرد: اهل سنت استان گلستان نیز همگام با دیگر مردم استان همواره با بصیرت، آگاهی و هوشیاری در برابر فتنه‌ ها ایستادگی کرده اند.
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: قرآن کریم برای یادگیری، تدبر، فهمیدن و درست عمل کردن در زندگی نازل شده و به برکت انقلاب اسلامی هزاران نفر از جوانان و نوجوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی حافظ قرآن شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیرخواه بیان داشت: در کنار یادگیری قرآن آنچه که برآن تاکید شده، عمل به قرآن می باشد.
در پایان پنجمین دوره مسابقات قرآنی روحانیون، مدرسان و طلاب اهل سنت شمال کشور، در بخش روحانیون و مدرسان در حفظ کل 'محمدصفا چپرلی'، حفظ 20 جزء 'نعمت الله نیک نهاد'، حفظ 10 جزء 'ضیاالدین گری'، حفظ 5 جزء 'نعمت الله داشلی سید'، صوت و لحن 'ادریس خوجملی'، قرائت و ترتیل 'عبدالشریف خوجملی' و در بخش ترجمه و مفاهیم 'عبدالصالح امین ‌پور' همگی از گلستان مقام نخست را کسب کردند.
در بخش طلاب و در حفظ کل 'عبدالباسط پنق'، حفظ 10جزء 'عبدالقائم اوزونی دوجی'، حفظ 5 جزء 'حسین راوشی'، صوت و لحن 'احمد عاصمی'، در بخش ترجمه و مفاهیم 'امین مختومی' همگی از گلستان و در بخش قرائت و ترتیل 'نوید سفارشی' از گیلان برتر شدند.
در پنجمین دوره مرحله نیمه نهائی مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم برادران روحانی، مدرس و طلبه اهل سنت شمال کشور 90 نفر حضور داشتند که داوری این دوره برعهده حبیب مهکام، سید محمدراد، محمدعلی محمدنژاد و جواد شاهینی بود.
مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم روحانیون، مدرسان و طلاب اهل سنت شمال کشور در بوشهر برگزار خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر