c_300_250_16777215_10_images_66083.JPG

ترکمن سسی- دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان بعد از ظهرامروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برای اولین بار در کشور در راستای تولید بذر سبزی و سیفی مجتمع گلخانه ای خوجملی در ایام دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خاطر نشان کرد: این مجتمع در ۴۱ هکتار و با سرمایه گذاری ۱۸۴ میلیارد تومانی سرمایه گذار داخلی اجرا می شود و  منابع این طرح به صورت مشترک توسط هلدینگ داخلی و خارجی تامین می شود و این مجتمع می تواند ده درصد نیاز کشور به بذر سبزی و سیفی را می تواند تامین بکند.
این مجتمع مهم در روزهای پایانی دهه فجر کلنگ زنی می شود.
مختار مهاجر افزود: افتتاح فاز یک پروژه هکشی ۱۲هزار هکتار از اراضی شهرستان گمیشان با پیشرفت فیزیکی صد در صد و با اعتبار ۲۷.۵ میلیارد تومان در ایام هه فجر امسال انجام خواهد شد.
دکتر مختار مهاجر ادامه داد: پروژه زهکشی ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان گمیشان در دو فاز و با ۴۷ میلیارد تومان اعتبار با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی مجموع دو فاز پروژه، توسط دو پیمانکار در حال اجراست.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان یادآوری کرد: فاز 2 این طرح دارای پیشرفت فیزیکی 60 در صد می باشد.
به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ؛ زهکشی بر روی اراضی اثر فیلتریزاسیون دارد و در این فرایند شوری سطح خاک فیلتر می شود و در ادامه اب های سطح اراضی پس از رفع شوری از طریق کانال ها به مخازن انتقال می یابد و به مصارف بهینه امور کشاورزی می رسد.

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد 1396-11-11 22:50
گفته می شود با اجرای این گلخانه بومی در روستای خوجملی شهرستان گنبدکاووس ۱۷۵ شغل مستقیم و ۷۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد و برای اشتعال جوانان منطقه ظرفیت بسیار خوبی است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر