c_300_250_16777215_10_images_66109.jpg

تركمن سسي- همایش تخصصی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان گلستان با موضوع انقلاب اسلامی, ارزش های اسلامی و تمدن نوین اسلامی قبل از ظهر شنبه 14 بهمن ماه در گنبد کاووس برگزار شد.


به گزارش تركمن سسي ، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این همایش با بیان اینکه در جهان انقلاب های زیادی رخ داده است که با گذشت زمان با مشکلات زیادی مواجهه شدند گفت: در عصر ما انقلابی اتفاق افتاد که با همه انقلاب های سرتاسر جهان متفاوت بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی خیرخواه افزود: بیان خاطرات قبل و بعد از انقلاب قابل تامل و تفکر است که مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند, بیان خاطرات قبل از انقلاب با 10 کتاب یا 100 کتاب نمی توان بازگو کرد.

وی ضمن بیان عظمت شخصیت مقام امام راحل اظهار نمود: شخصیت امام راحل با تمام رهبران جهان تفاوت زیادی داشت و در فرمایشات خویش عنوان کرده بود که امدادهای غیبی نیز در به ثمر رسیدن انقلاب دست داشتند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با تاکید براینکه امام راحل با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی تمام معادلات شرق و غرب را برهم زد اظهار نمود: با پیروزی انقلاب حکومت اسلامی در برابر نظام سلطه و سرمایه گذاری قد علم کرد و باعث گردید تمام معادلات سیاسی, اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی شرق و غرب برهم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه افزود: امام راحل از همان روزهای اول با افق دوری آینده را می دید و انقلاب را برای مذهب خاصی شروع نکرد و برای تداوم دین مبین اسلام بنا نهاد.

وی گفت: امروز شاهد و ناظر جهانی شدن انقلاب و دین مبین اسلام هستیم و تاثیرگذاری آن در گوشه گوشه دنیا هستیم.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور, احیای هویت اسلامی, طرح اندیشه حکومت اسلامی, دفاع از آرمان های مقدس فلسطین, ایجاد وحدت و هم بستگی اسلامی در جهان و طرح گفتمان در سطح جهان بین مذاهب اسلامی را از تحولات انقلاب عنوان نمود و گفت: امروز هویت اسلامی به عنوان یک امتیاز نهایی در جهان واقع شده و حکومت اسلامی در همه نقاط جهان تاثیرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه اظهار نمود: امروز آرمان حمایت از فلسطین در جهان اسلام تقویت شده است و همه مسلمانان پشتیبان و حامی مردم مظلوم فلسطین بوده و خواهان آزادی آنان از ظلم و ستم هستند.

وی در پایان سخنان خود گفت: امروز شاهد آن هستیم که اندیشه های امام راحل و راهنمایی های مقام معظم رهبری عامل پشتیبانی وحدت و هم بستگی اقوام و مذاهب اسلامی در ایران و جهان اسلام است.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در ابتدای این همایش ضمن تبریک ایام اله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با تاسی از پیامبر (ص) و دین مبین اسلام انجام گرفت.

حجت الاسلام نور علی دیلم با بیان اینکه خداوند متعال همه رسولان خود را در جهت عبادت و رستگاری انسان مومن رسالت داده است افزود: عبادت خداوند متعال در بین همه مومنین در راس امورات آنان قرار گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام و مسلمین در طول تاریخ با وجود کارشکنیها, ترور, نفوذ و توطئه های مختلف سعی در مانع از انقلاب و تداوم آن بودند اظهار نمود: اراده و ایستادگی مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی در سایه معنویات مقام معظم رهبری هیچ وقت نگذاشت که دشمنان به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: مبارزه حق علیه باطل در همیشه ایام وجود داشته است و هیچگاه نگذاشت که استعمارگران و ظالمان نقشه های شوم خود را عملی کنند.

حجت الاسلام دیلم با تاکید بر جهان هستی در پایان در دستان حزب اله و افرادی خواهد بود که راستای طاعت و عبادت خداوند متعال قدم بر می دارند اظهار نمود: امروز وظیفه همه علما و ائمه جمعه و جماعات است که در راستای تحقق حکومت ناب اسلامی تلاش و کوشش کنند .

وی با بیان اینکه در دوران پهلوی آزادی معنوی و دینی در کشورمان وجود نداشت گفت: به رهبری امام راحل در بهمن ماه 57 انقلاب به ثمر رسید آرزوی دینی و معنوی آحاد مختلف مردم تحقق یافت و این مهم رقم خورد.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری نماز جمعه باید قطب فرهنگی هر شهر باشد و باید ائمه و جمعه جماعات در راستای تحقق این امر تلاش نمایند تا انقلاب به اهداف والای خود برسد.
امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس نیز در این همایش گفت: آرزوی همه ما بود که حکومت دینی نشات گرفته از آموزه های دینی داشته باشیم.

آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: انقلاب اسلامی ایران با رشادت و رهبری معمار کبیر انقلاب به پیروزی دست یافت و وظیفه همه علما و مسئولین و دست اندرکاران این نظام است که از آن حفظ و حراست کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید پشتیبان نظام و انقلاب باشیم افزود: مدنظر داشته باشیم که خداوند متعال بشرطی به ما عزت و سعادتمندی عطا خواهد نمود که در خدمت دین و عظمت اسلام باشیم.

امام جمعه گنبد کاووس با بیان اینکه به فرموده پیامبر (ص) خداوند متعال در طی هر هزار سال و هر قرن شخصی را برای می فرستد که تجدید کننده و احیا کننده دین باشد اظهار نمود: حضرت امام خمینی (ره) مصداق بارز این حدیث شریف است که در قبل از انقلاب دین اسلام رونق نداشت و اهمیتی به دین داده نمی شد و امام راحل دین اسلام را مجددا احیا نمود و دشمنان را نا امید و مایوس کرد.

آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: وظیفه همه ما است که قدر نظام و انقلاب را بدانیم و در جهت حفظ آن کوشا و ساعی باشیم.

وی با بیان اینکه علما و روحانیون همچون پیامبر گرامی اسلام رسالت و ماموریت تبلیغ دین دارند گفت: علما و روحانیون مبلغ دین هستند و به عنوان کسی که دعوت گر و مبلغ دینی در جامعه ظاهر می گردند باید با علم روز و شیوه دعوت آشنا باشد.

امام جمعه گنبد کاووس افزود: امروز با وجود فضای مجازی بهترین شیوه دعوت بصورت رودرو است و علما و ائمه جمعه و جماعات پاسخ سوالات را به نحو احسن جواب داده و با دانش روز و آشنایی کامل با مسائل روز پیش بروند.

آخوند عبدالباسط نوریزاد با بیان اینکه خوف و خشیت از وظایف دیگر علما است گفت: همیشه و در همه حال ترس از خداوند را داشته باشیم و خوف و خشیت را در قلب خود نهادینه کرده و تقوای الهی پیشه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه و جماعات در شیوه دعوت احترام به همه مجتهدین را داشته باشند گفت: هدف دشمنان عصر حاضر مختص به مذهب خاصی نیست و هدف آنها نابودی دین اسلام و از بین بردن وحدت و انسجام امت اسلامی است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد در پایان سخنان خود با بیان اینکه آرزوی ما این بود که در جامعه ای زندگی کنیم که اهداف الهی و اسلامی جاری و ساری باشد اظهار کرد: باید قدر نظام و انقلاب را بدانیم و سعی در حفظ و استحکام بیش از پیش وحدت و هم بستگی باشیم.

وی با اشاره به اینکه تشیع و تسنن در کنار هم برادروار و بدور از هیچ اختلافی در استان گلستان زندگی می کنند گفت: وحدت به معنای واقعی در این استان وجود دارد و الگویی برای تمام کشور است.

امام جمعه گنبد کاووس در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور از برگزاری چنین برنامه هایی گفت: توصیه های مقام معظم رهبری و شخص آیت اله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در راستای تقویت وحدت اسلامی بین اقوام و مذاهب تاثیرگذار و قابل ستایش است.
معاون امور دولت و مجلس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این همایش گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب فضیلت و حاکمیت نور و عدل بود که زمینه ساز بیداری سایر ملل اسلامی شد.

دکتر سید احمد زرهانی در همایش تخصصی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان گلستان با موضوع «انقلاب اسلامی، ارزش های اسلامی و تمدن نوین اسلامی» که در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان گنبد کاوس برگزار شد، افزود: باید ابعاد فکری و فلسفی پیدایش انقلاب اسلامی در ایران که یک حادثه بزرگ انسانی در جهان هست شناخته شود و مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، دهه فجر انقلاب اسلامی دهه فرصت تفکر و شکرگذاری به مناسبت پیروزی نور بر ظلمت و تاریکی است، اظهار نمود: امام خمینی (ره) با انقلاب خویش به دنبال احیای حاکمیت دین و اسلام در جامعه بشری بود و روشن شدن پرچم نور و توحید نوعی بیداری اسلامی در جهان اسلام به وقوع پیوست.


معاون امور دولت و مجلس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید براینکه، خاطر نشان کرد: تداوم و استمرار انقلاب از انجام خود انقلاب مهمتر است، ابراز کرد: در این مسیر ضروری است با آسیب شناسی دقیقی که صورت می گیرد همه آفات و موانع سر راه انقلاب را بشناسیم و آنها را رفع نماییم.


دکتر سید احمد زرهانی با بیان اینکه، علما و روحانیون وارثان انبیاء الهی و منادیان وحدت و همدلی در جامعه اسلامی هستند، افزود: علما و روحانیون با تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و شناسایی دشمن و اهداف پلیدش برای مردم در حرکت والای انقلاب به سمت توسعه و تعالی نقش مهمی دارند.


وی با اشاره به اینکه، علمای شیعه و سنی منادیان حق هستند، اظهار نمود: آنچه برای ما باید مهم است، تمرکز بر مشترکات و اعتقاد به مبدا و معاد و اجرای احکام الهی است و علما و روحانیون به عنوان چراغ هدایت هویت اسلامی وظیفه دارند رسالت عظیم الهی خویش را به مردم برسانند.


منبع: رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر