c_300_250_16777215_10_images_66144.jpg

ترکمن سسی- مدیر کل شیلات گلستان، گفت:با توجه به زیرساخت هایی که برای ایجاد و توسعه پرورش میگو در استان صورت گرفته بستر سرمایه گذاری در این حوزه در استان بسیار مناسب است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، «سیدجوادقدسعلوی» در نشست خبری با هدف تشریح برنامه ها و طرح های در دست اجرا و انجام شده این اداره کل، افزود: در سال گذشته 5/21 میلیارد تومان برای زیرساخت های سایت میگوی گمیشان هزینه شده و با شرایط خوبی که الان رقم خورده در سال 97 تمام 4 هزار هکتار سایت میگوی گمیشان به بهره برداری می رسد.
به گفته وی؛ برای این سایت آب مورد نیاز با ایجاد کانال فراهم شده و زهکشی ها، جاده دسترسی 12 کیلومتر و زیرساخت های سایت مهیا شده و فقط برق رسانی آن با 31 کیلومتر برای سال آینده برای فاز نخست آن انجام خواهد شد.
مدیر کل شیلات گلستانبا تاکید بر اینکه مجتمع پرورش میگوی گمیشان از طرح های محوری و اقتصاد مقاومتی استان است، تصریح کرد: اراضی عمدتا شوره زار شمال گمیشان بهترین مکان برای پرورش میگو این محصول استراتژیک است.
وی، افزود: از سال 90 پرورش انبوه آن شروع شد، فاز نخست این سایت با 4 هزار هکتار شامل 4 لاین هزار هکتاری است و فازهای بعدی نیز به نوبت تکمیل می شود.
به گفته وی؛ 5 پل بتنی نیز برای تسهیل در رفت و آمد و انجام سریعتر طرح بر روی کانال ایجاد شده است.
قدس علوی با اشاره به کیفیت بالای گونه تولیدی میگوی سایت گمیشان، اظهار کرد: گونه «وانامی» که در دنیا معروف است در این مرکز پرورش داده می شود.
وی، ادامه داد: مجتمع میگوی گمیشان پاک ترین مجتمع تولید میگوی کشور است که عاری از هر نوع آفتی است.
به گفته وی؛ لاین دوم این سایت حدود 6 هزار هکتار است که در دست مطالعه است و همه سرمایه گذاران آن داخلی است.
مدیر کل شیلات گلستانبا بیان اینکه تاکنون 33 میلیارد تومان برای سایت میگوی استان هزینه شده است، ابراز کرد: 7 میلیارد تومان در سال جاری هزینه شده و در مجموع هزینه های تکمیلی آن به 60 میلیارد تومان خواهد رسید.
وی، افزود: 80 درصد از میگوی تولیدی استان شرایط صادراتی دارد و از 1690 تن تولیدی امسال 1350 تن آن صادر شده است و در حال حاضر رتبه سوم تولید کشور را داریم که در چند سال آینده با تکمیل سایت میگوی استان کسب رتبه نخست دور از انتظار نخواهد بود.
به گفته وی؛ در سال جاری برای 750  نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در رابطه با میگو اشتغالزایی ایجاد شده است.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر