c_300_250_16777215_10_images_66190.jpg

ترکمن سسی- مدیر عامل تعاون روستایی  کشور، گفت: آمیختگی گندم گلستان در گندم سایر استان ها کیفیت نان آن استان ها و در نتیجه گندم کشور را بالا برده است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، «علی اوسط هاشمی» در جلسه شورای اداری تعاون روستایی استان گلستان، اظهار کرد: استان گلستان قطب تولید گندم و برخی دیگر از محصولات استراتژیک در کشور است.
به گفته وی؛ استان گلستان در بخش کشاورزی و دامداری از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است و باید به نحو احسن از این توانمندی های استان استفاده شود.
رییس هیات مدیره تعاون روستایی  کشوربا بیان اینکه سالانه 14 هزار میلیارد تومان یارانه برای گندم در کشور پرداخت می شود، تصریح کرد: با کمک کردن به تولید و انتخاب ارقام پر محصول و اقتصادی کردن بازار می توان راندمان بخش کشاورزی را بالا برد.
وی، افزود: متوسط سن کشاورزان بالا است به همین خاطر باید جوان گرایی شود و با اقتصادی کردن این بخش می توان دانش آموختگان کشاورزی را به این سمت سوق داد.
مدیر عامل تعاون روستایی  کشور با تاکید بر توسعه اتحادیه ها و تعاونی های روستایی، ابراز کرد: تولید باید ارزش زا باشد و نگاه دولت در این جهت باشد تا جریان تعاونی ها شکل اساسی به خود بگیرد.
وی، ادامه داد: اتحادیه ها و تعاونی ها باید در حد ملی توسعه یابند و به دولت باور و آسودگی بدهند و در خودشان ظرفیت ایجاد نمایند.
هاشمی با اعلام اینکه از حیث تاریخی فاقد کار روشن جمعی هستیم، گفت: قبول کار جمعی در اشکال مختلف که به حضور مردم جریان بدهد در کشور نبود.
وی، افزود: سرمایه فقط داشتن منابع، معادن، آب و خاک نیست؛ بلکه وابسته به خرد، عقلانیت و دانایی جمعی بشر است.
به گفته وی؛ نباید جریان وابسته به دانایی انسان مسدود شود که در این صوت فضای کشور خشک می شود و در فضای نرم و معتدل شرایط  برای با هم زیستن و کار جمعی ایجاد می شود.
مدیر تعاون روستایی استان گلستان نیز در این جلسه، گفت: از 600 هزار هکتار از عرصه های کشاورزی استان 25 هزار هکتار آن در اختیار تعاون روستایی است.
«حکیم گلدی زاده»، افزود: 86 طرح تعاون روستایی به جهت کار کارشناسی به استانداری ارسال شده است و از این تعداد 30 طرح در کارگروه اشتغال استان به تصویب رسیده است.
به گفته وی؛ محصولات استان با بازاریابی مناسبی که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی انجام می دهد صادر شوند تا محصولی که با زحمت فراوان تولید و صادر می شود به کشور برنگردد.








نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر