c_300_250_16777215_10_images_66239.jpg

ترکمن سسی- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان، گفت: امسال 6 تن و 130 کیلوگرم مواد مخدر در استان گلستان کشف و ضبط شده است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، سرهنگ «شعبان غربا» در نشست خبری با بیان این مطلب، افزود: این مقدار کشفیات نسبت به سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.
به گفته وی؛ در سال 95 هم مقدار کشفیات مواد مخدر نسبت به سال 94 حدود 80 درصد افزایش داشت.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان،مواد مخدر را زمینه ساز سایر جرائم دانست و گفت: بیش از 60 درصد از زندانیان در ارتباط با مواد مخدر در حبس به سر می برند.
وی، افزود: با توجه به اینکه مواد مخدر نه سن می شناسد و نه جنس و تحصیلات، پیچیدگی خاص خود را دارد و متاسفانه روز به روز سن اعتیاد به مواد مخدر در حال پایین آمدن است.
به گفته وی؛ با تغییر الگوی مصرف، عده ای از معتادین از سمت مواد مخدر سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی رفته اند که نه بو دارد و نه به راحتی قابل شناسایی است.
سرهنگ غربا با یادآوری اینکه بیشترین نوع کشفیات از نوع تریاک و شیره بوده است، تصریح کرد: قاچاقچیان به دو گروه اصلی و عادی (خرده فروش) تقسیم می شوند و امسال در این رابطه 10 باند دستگیر و منهدم شده است.
وی، ادامه داد: در تعداد افراد بازداشت شده قاچاقچیان اصلی امسال 12 درصد و در دستگیری قاچاقچیان عادی با 4 هزار و 500 نفر 8 درصد رشد بوده است.
به گفته وی؛ معتادین پرخطر و متجاحر در بعضی از نقاط چهره شهرها را عوض کرده است؛ ولی استان از این لحاظ پاک است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستاناز شناسایی 15 نقطه آلوده و پر خطر در استان خبر داد و گفت: طرح پاک سازی نقاط پر خطر به صورت هفتگی انجام می شود.
وی، افزود: در این رابطه امسال 520 مورد عملیات انجام شده که محصل آن کشف 430 کیلوگرم مواد مخدر بوده است.
به گفته وی؛ در این رابطه 5 هزار و 400 نفر نیز دستگیر شدند.
سرهنگ غربا، خاطر نشان کرد: طرح پاک سازی نقاط آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی، ارتقاء امنیت اجتماعی، برگزاری جلسات آموزشی و پیشگیری در مساجد و پایگاه های بسیج، چاپ و توزیع بروشور و کتابچه آموزشی و پیشگیری، خدمات مشاوره ای، تقویت ایستگاه های ایست و بازرسی و شناسایی اموال و دارایی قاچاقچیان در مبارزه با مواد مخدر انجام شده است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 سخاوی 1396-12-01 21:23
پس چگونه است ، علیرغم گزارش سالها پیش و چندین باره به ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبد کاووس ، همسایه قاچاق فروش ما ، آشکارتر ، گسترده تر و پر تلاشتر از گذشته ، مشغول خدمات رسانی به صفوف فشرده مشتریان معتاد در جلو منزل مسکونی خود میباشد . مبارزه با مواد مخدر افسانه است . آنچه حقیقت دارد ، مافیای مواد مخدر است . گرچه سخت است ، اما مردم خود باید مواظب و مراقب باشند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر