c_300_250_16777215_10_images_66751.jpg

ترکمن سسی- امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته از تلاش های رئیس جمهور و مقامات کشوری در جهت تبادل زندانیان در بند زندان های ترکمنستان و انتقال آنان به میهن تقدیر و تشکر کرد.


حاج آخوند عبدالکریم جاور اظهار داشت: اخیرا در پی تلاش نماینده های مردم استان گلستان در مجلس، استاندار، رایزنی های مقامات کشوری و بدنبال سفر ریاست محترم جمهوری به عشق آباد، 283 تن از هموطنان ایرانی که تعدادی از آنان ترکمن بودند از زندان های ترکمنستان آزاد و به میهن انتقال یافتند.

وی ضمن تشکر ویژه از رئیس جمهور روحانی تصریح کرد: از طرف خودم و خانواده زندانیان، از زحمات بی دریغ مقامات کشوری، وزارت خارجه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار گلستان صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس افزود: اقدام پسندیده  و انسان دوستانه دولت و مجلس، بسیاری از مردم منطقه و خانواده های زندانیان را از نگرانی خارج کرد و ایرانیانی را که بخاطر جرائم کوچک سال های متمادی  را  در اسارت بودن به آغوش خانواده هایشان  باز گرداند.

حاج آخوند جاور با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور همسایه ایران و ترکمنستان اظهار داشت: امیدوارم همکاری ها و تبادلات دو جانبه ایران و ترکمنستان در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و بخصوص تجارت مرزی نیز هر چه بیشتر توسعه و گسترش یابد.

وی افزود: همکاری سرمایه گذاران و تجار دو کشور به صورت دو جانبه موجب اشتغالزایی در منطقه محروم مرزی بخصوص برای جوانان تحصیل کرده منطقه خواهد شد.

وی یکی از مهمترین مشکلات منطقه بخصوص جوانان شهرستان گنبدکاووس را اشتغالزایی عنوان کرد.
منبع : کانال اطلاع رسانی مصلی نماز جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر