c_300_250_16777215_10_images_68221.jpg

ترکمن سسی- آ .بیات: استحصال ید در سه راهی دوزالوم توسط به اصطلاح بخش خصوصی یا دلالین صنعت و معدن مورد اعتراض اهالی سخت کوش دوزالوم قرار گرفت،

شخصی به نام ؛؛........ کمی؛؛ ظاهرا شکایتی به پاسگاه حدادی دوزالوم می برد و از تنی چند از اهالی و شورای روستا شاکی می شود، که مانع استحصال ید شده اند!! که لابد ارث پدری مدیر صنعت و معدن و پیمانکار سوری آنهاست!! دراین بین جمعی از اهالی ، زنان  و جوانان در مسیر آنان اطراق میکنند.

طرفین به پاسگاه پناه می برند در مسیر پاسگاه معترضین اعتراض خود را حضورا اعلام می دارند، میانجی یکی از روحانیون و تنی چند از ریش سفیدان کارساز نمی شود. به اصطلاح صاحبان!! مجوزدار استحصال؛؛ ید؛؛ مورد حمله موتورسواران قرار گرفته، آنان سوار بر ماشین با هماهنگی مرزبانی از مسیر جاده مرزی منطقه را ترک میکنند. 

... یکی از اهالی که ناظر وقایع بوده گفت: ساکنین دوزالوم  می دانند  استحصال ید در آینده برای آنان مشگل جدی خواهد داشت و محیط زیست منطقه قطعا تخریب می شود، معترضین میگویند: منابع زیر زمینی را برای آیندگان حفظ کنیم- اهالی محروم و شهید پرور دوزالوم نیک میدانند

 کارخانه ید اینچه ؛ چه پیامد منفی محیط زیستی برای منطقه به بار آورده است. یکی از معترضین طی تماس تلفنی اذعان داشت:  مدیر صنعت و معدن حق ندارد  زمینهای ابا اجدادی ما را که از نیاکان ما به ارث رسیده به افراد نور چشمی به بهانه ؛ ید؛ واگذار کند !!  روستای دوزالوم سومین روستای بزرگ بخش مرزی داشلی برون  است و در جنگ باعراق 4 شهیدبزرگوار تقدیم انقلاب کردند.

شایان ذکراست در دوران پهلوی دوم جمعی از ریش سفیدان روستا به جهت مبارزه با زمین خواران ایادی کامیار پهلوی  طعم تلخ زندان ساواک را کشیده اند متاسفانه زمینهای یادشده با گذشت 40سال از انقلاب هنوز به صورت رسمی به صاحبان واقعی واگذار نشده است.       
آ - بیات

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر