c_300_250_16777215_10_images_68275.jpg

ترکمن سسی- مادر گرامی شهید رجب بهلکه می گوید: شب قبل از شهادت شهید خواب دیدم من و رجب با هم رفتیم داخل رودخانه، وقتی وارد رودخانه شدیم رودخانه آب بسیار تندی داشت و ما قصد داشتیم خودمان را از سیلاب نجات بدهیم . در این هنگام رجب نردبان گذاشت و مرا فرستاد بالا اما وقتی...


 شهید رجب بهلکه فرزند اراز در تاریخ 18آبان ماه1341 در ترکمن صحرا دیده به جهان گشود. در سن 7 سالگی همراه با تمام هم سن و سال هایش روانه مدرسه ابتدایی محل زندگی خود گردید.
هنوز زمان زیادی از رفتنش به مدرسه نگذشته بود که در همان هنگام پدرش بیمار گردید و او دیگر نتوانست بیشتر از کلاس اول راهنمایی درس بخواند.
از این رو درس و مدرسه را رها کرد و برای برطرف کردن بار سنگین مشکلات و مشقات سخت زندگی به کمک خانواده آمد. ایشان شب روز سرگرم کار بود تا اینکه سرانجام هنگام اعزام او به خدمت سربازی فرا رسید .
از این رو پس از گذراندن دوره آموزش نظامی از طریق ژاندارمری به ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.
او از ابتدای خدمت ،صادقانه به انجام وظیفه پرداخته و شجاعانه در مقابل اشرار وسوداگران مرگ ایستاد تا اینکه سرانجام در تاریخ 5اردیبهشت1363در این راه به شهادت رسید و رستگار گردید.
نردبان نجات
مادر گرامی شهید می گوید:شب قبل از شهادت شهید خواب دیدم من و رجب با هم رفتیم داخل رودخانه، وقتی وارد رودخانه شدیم رودخانه آب بسیار تندی داشت و ما قصد داشتیم خودمان را از سیلاب نجات بدهیم . در این هنگام رجب نردبان گذاشت و مرا فرستاد بالا اما وقتی خودش داشت بالا می آمد یک دفعه نردبان شکست و رجب افتاد داخل رودخانه و آب رجب را برد بعد از خواب بیدار شدم و فردا خبر شهادت رجب را به من دادند .
ایشان در ادامه می گوید: شهید با بچه های دیگر من خیلی فرق داشت و رفتارو کردار و سیرتش خیلی خوب بود.
برگرفته از کتاب در حال تدوین شهدای مبارزه با مواد مخدر گنبد کاووس اثر سید علی کریمیان / گلستان ما

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر