c_300_250_16777215_10_images_68426.jpg

ترکمن سسی- مشاور استاندار گلستان در امور اهل سنت گفت: وظیفه همه ما است که فرهنگ ناب اسلامی را ترویج نماییم.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، عبدالحی آخوند میرزاعلی در دیدار گروه مترجمین اشعار مختومقلی فراغی و تنی چند از فعالان دینی و فرهنگی و ادبی ترکمن با مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: وظیفه همه ما است که فرهنگ ناب اسلامی را ترویج نماییم.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره مهر و محبت و احترام و تکریم گفت: سلام کردن و ابراز محبت اولین مرحله برای ارتباط سالم بین انسان است و این امر مهم حاوی پیام های متعددی از قبیل دوستی، صمیمیت، محبت، تواضع، دعای خیر، اطمینان دادن به طرف مقابل است که با ادای آن برای مخاطب خود دعای خیر و آرزوی سلامتی داریم.
امام جمعه آق قلا با اشاره به اینکه، امروز سلام، محبت و احترام متقابل کم شده است گفت: این مهم باعث نفوذ دشمنان اسلام شده و از این طریق سعی در شکاف و برهم زدن اخوت و دوستی بین برادران مسلمان تشیع و تسنن دارند.
وی اظهار نمود: امروز متاسفانه ظلم، قتل، غارت و برادر کشی در کشورهایی نظیر سوریه، فلسطین، عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین و میانمار و برخی دیگر از کشورهای اسلامی، به دلیل کم شدن آثار محبت و احترام به یکدیگر است که اینطور مسائل را نه قرآن کریم قبول دارد و نه پیامبر گرامی اسلام.
آخوند عبدالحی میرزاعلی تاکید کرد: حقیقتا اگر مسلمانان نسبت به یکدیگر محبت، احترام متقابل و عرض ارادت داشتند و از یکدیگر حمایت می کردند، قطعا به این روز نمی افتادند.
وی در پایان سخنان خود، ضمن تبریک انتصاب خانم عادله کشمیری مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، آمادگی خدمت رسانی گروه مترجمین اشعار مختومقلی و فعالان فرهنگی و ادبی ترکمن را با این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی تاکید کرد.

خبرنگار: رستم جرجانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر