c_300_250_16777215_10_images_68463.jpg

ترکمن سسی-عالم اهل سنت خراسان شمالی با اشاره به برکات و ثمرات فراوان برپایی حج ابراهیمی، گفت: مراسم حج با حضور مسلمانان کشورهای مختلف سبب تقویت اخوت دینی و اتحاد اسلامی می‌شود.


آخوند گلدی کمالی، عضو شورای فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، به برکات و ثمرات فراوان برپایی حج ابراهیمی پرداخت و اظهار کرد: برگزاری حج به اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند تأکید کرده نباید هیچ‌گاه تعطیل شود.
وی تصریح کرد: مراسم حج با حضور مسلمانان کشورهای مختلف سبب تقویت اخوت دینی و اتحاد اسلامی می‌شود.
آخوند کمالی در ادامه با اشاره به شرایط حج، تصریح کرد: حج شرایط خاصی دارد که بر مسلمانان واجب است آن‌ها را رعایت کنند؛ چراکه افزون بر قصد و نیت قلبی ضروری است هر انسان مسلمانی که شرایط مالی مناسبی داشته باشد یک‌بار به حج برود.
مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت گفت: البته آرزوی قلبی هر مسلمانی است که یک‌بار به خانه خدا مشرف شود ولی اگر شرایط مالی مناسبی نداشته باشد و به حج برود بعد از مراجعت با مشکلات مادی زیادی روبرو می‌شود و درنتیجه برای چنین شخصی ممکن است حج نتایج عکسی داشته باشد.
آخوند کمالی که مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی هم است، در ادامه با اشاره به اینکه دعا کردن در زمان‌هایی مثل موسم حج، شب عید فطر، ماه رمضان، عرفه و سحر تأثیرگذارتر است، به اهمیت دعا کردن در این زمان‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از زمان‌هایی که روایت شده دعا در آن زمان مستجاب می‌شود زمان مراسم حج است.
وی با بیان اینکه مکان دعا کردن نیز در چگونگی اجابت دعا نقش دارد و هر چند در هر مکان خدا را بخوانیم او حاضر است، اظهار داشت: اسلام برای برخی مکان‌ها مقام ویژه قائل شده است؛ ازاین‌رو هر چه مکان مقدس‌تر باشد، مثل مکه معظمه و مدینه منوره دعا به اجابت نزدیک‌تر است.
گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 935 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند و امسال یک کاروان اهل سنت از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام شده است./9314//۳۰۳/خ

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر