c_300_250_16777215_10_images_1_photo290097471.jpg

ترکمن سسی- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: کودکان نیاز دارند تا راه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به آنان آمورش داده شود.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری مهر، محبوبه رجب نسب عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از مسابقه نقاشی کودکان با موضوع حمایت از حقوق کودکان اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی به صورتی جدی ورود کنند و در برابر هجمه‌های آسیب اجتماعی به کودکان آگاهی‌رسانی کنند.
وی افزود: نیاز داریم کودکان با خانواده‌ها مأنوس باشند و در حوزه آسیب‌های اجتماعی به حقوق خود واقف باشند و وظیفه‌مندی خود را در برابر مسائل و چالش‌های زیست‌محیطی بدانند و بتوانند رویه و رفتار خود بکار گیرند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان تصریح کرد: پس از جنگ جهانی متولیان حقوق کودک جز پدر و مادر دولت‌ها هم بودند و دستورالعمل‌های اجرایی این حوزه در نظر گرفته شد.
رجب نسب افزود: تفسیر یونسکو از سواد بر مبنای تغییر است، یعنی چقدر آموزه‌ها و آموخته‌ها را در زندگی روزمره خود بکار می‌گیریم، سواد امروز توانایی IT و خواندن و نوشتن نیست بلکه توانایی ایجاد تغییر و مهارت درست زندگی کردن است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش باید در این حوزه به‌صورت جدی ورود پیداکرده و محتوای کتب درسی تغییر کند و به این سمت برود، دانش آموزان زیر ۱۸ سال از این حقوق برخوردار می‌شوند چون تحت تأثیر مسائل اجتماعی قرار می‌گیرند و متأثر از جامعه هستند.
رجب نسب گفت: مباحث حقوق کودک و حقوق شهروندی بندهایی دارد که مستقیماً به این موضوعات اشاره می‌کند، لازم است فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی به حتم برنامه‌ریزی و انجام شود.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر