c_300_250_16777215_10_images_P3160070.JPG

ترکمن سسی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: امسال دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در روزهای چهارم تا هفتم آذر به میزبانی شهر تاریخی گنبدکاووس برگزار می شود.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایرنا، ابراهیم کریمی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این رخداد فرهنگی در گنبدکاووس افزود: دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین نیز در روزهای 29 آبان تا 2 آذر به میزبانی شهر گرگان برگزار می شود.
وی با یادآوری برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس در سال گذشته، برگزاری این جشنواره را بسیار خوب و از نقاط قوت این رخداد فرهنگی اعلام کرد و گفت: با توجه به این موضوع، این جشنواره در گنبدکاووس در سال های آینده نیز برگزار می شود.
کریمی تصریح کرد: امسال جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به دلیل تقارن با ایام ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت، با محوریت وحدت اقوام و مذاهب در دو شهر گرگان و گنبدکاووس برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: مهمان ویژه این رخداد بزرگ فرهنگی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور خواهد بود که در یکی از دو شهر محل برگزاری جشنواره حضور می یابد.
کریمی افزود: درصورت نهایی شدن حضور این مقام مسئول، مراسم افتتاح متمرکز 35 واحد بوم گردی روستایی گلستان به صورت 'ویدئو کنفرانس' در یک واحد بوم گردی گنبد یا گرگان برگزار می شود.
وی با تاکید برضرورت همکاری و تعامل همه ادارات و نهادهای استان گلستان و گنبدکاووس در برگزاری با کیفیت جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، اضافه کرد: امسال این رخداد فرهنگی در سه بخش موسیقی سنتی اقوام، صنایع دستی و سوغات و گردشگری روستایی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه از آمادگی این شهرستان برای برگزاری دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خبر داد و گفت: برگزاری موفق این رخداد فرهنگی درسال گذشته موجب شادی و نشاط اجتماعی مردم شرق گلستان شد.
عبدالقدیر کریمی افزود: مردم گنبدکاووس و شرق گلستان انتظار دارند تا حضور گروه ها و هنرمندان شرکت کننده در این رخداد فرهنگی به صورت کامل باشد.
وی اضافه کرد: برای برگزاری با کیفیت این جشنواره کارگروه ویژه ای تشکیل می شود و از تمامی ظرفیت های شهرستان و نیز ظرفیت رسانه ای و فضای مجازی برای انجام تبلیغات استفاده می شود.
کریمی تصریح کرد: برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های مختلف گنبدکاووس به مردم دیگر نقاط کشور و جهان است که از آن استفاده می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع شده و با برخورداری از آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و نیز سکونت اقوام مختلف ایران زمین، از غنای خاصی در زمینه میراث فرهنگی و صنایع دستی برخوردار است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر