c_300_250_16777215_10_images_1_photo_2018-11-23_11-17-46.jpg

ترکمن سسی- همزمان با ایام بزرگداشت میلاد نبی(ص) ، صبح روز پنج شنبه 14 ربیع الاول مراسم فارغ التحصیلی طلاب در حوزه علمیه دانشمند در روستای قورپلجه از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، این مراسم همراه با مولود خوانی میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بود و علمای منطقه از شهرها و روستاهای مختلف ترکمن صحرا در آن حضور داشتند از جمله می توان به حضور استاد عبدالرحمن آخوند تنگلی تانا، امجد آخوند نظری، استاد عبدالجبار آخوند نیک نهاد اشاره کرد.

طی این مراسم سه نفر از طلاب حوزه علمیه دانشمند و از شاگردان استاد آخوند عبدالله دانشمند و استاد آخوند شیرعلی صحبتی ، به نام های ملا عیسی معدنی فرزند حاجی تاقان صحبتی، ملا کمال ارمشی فرزند توجان ارمشی و ملا عراز گلدی(دوردی)  بازیار فرزند مرحوم کورجه حاجی بازیار به درجه آخوندی رسیدند.

در پایان این مراسم با دعای خیر علمای حاضر در مجلس این سه طلبه عمامه به سر کردند و برای خدمت به دین مبین اسلام با تاج پیامبری وارد عرصه جامعه شدند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 آتاش 1397-09-02 13:57
نام این روستا ، قورپلجا است نه قورپلجه . همانگونه که مراوه تپه و باغلی مرامه و آبادان تپه و ...... نبوده و ماراوا دفه و باغلی ماراما و آوادان دفه و .... است . هویت را پاس بداریم .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر