c_300_250_16777215_10_images_1_photo_2018-11-28_22-06-55.jpg

ترکمن سسی- پیکر مطهر مولوی عبدالغفور جمالزهی امام جمعه فقید اهل سنت رضا آباد امروز چهارشنبه بر روی دستان هزاران مسلمان و مردم متدین منطقه و دوستدار وحدت و اخوت تشییع شد.



بی شک اکثر مخاطبان ما گزارش های خبری و تصاویر تشییع پیکر پاک این عالم مردمی را در رسانه ها دیده اند و خبر مرگ غمناک ایشان را شنیده اند.

امروز فقط قوم بلوچ داغدار نبود بلکه مردم متدین منطقه شیعه و سنی در غم از دست دادن یک عالم دینی اندوهناک بودند. بدون تردید علمای عزیز ما دیدی بالاتر از قومیت خود برای خدمت به خلق الله دارند و می کوشند دین را آنطور که هست ترویج و به مردم معرفی کنند.

تشییع پیکر مولوی جمالزهی نماد وحدت بین اهل سنت و اهل تشیع بود و نماد وحدت و اخوت میان اقوام بود.

امروز ترکمنهای استان گلستان هم آمده بودند تا با عالم اهل سنت دیار خودشان وداع کنند. امروز علمای ترکمن آمده بودند تا با شرکت در مراسم تشییع پیکر مولوی جمالزهی بگویند علمای دین برای همه هستند علی الخصوص آنانکه برای وحدت و اخوت تلاش می کنند. امروز ترکمن ها هم بودند تا کنار برادران دینی و بلوچ خود در عزای عالم بزرگ منطقه عزاداری کنند . آمده بودند تا به خانواده و بازماندگان مولوی جمالزهی دلداری بدهند . آمده بودند تا بگویند برادران دینی خود را دوست دارند و در مرگ مولوی جمالزهی فقط بلوچ ها داغدار نیستند.
امروز جوانان ترکمن در کنار علمای این قوم در صف های نماز میت حضور داشتند تا جاییکه یکی از سخنرانان به این حضور ترکمن ها اشاره می کند و آنرا نماد وحدت معرفی می کند.

امروز ترکمنهای گلستان حتی آنانکه توفیق زیارت مولوی جمالزهی را در حیات ایشان نداشتند آماده بودند تا بگویند با بلوچ ها و جامعه اهل سنت ایران هم درد هستیم.

آماده بودند تا با حضور خود بگویند مخالف کشتن و منطق خشونت هستند.

حضور ترکمن ها در کنار دیگر اقوام و مذاهب چشمگیر و مایه دلگرمی حاضران بود و استقبال گرمی از ترکمنها شد.

ترکمن ها بدون هیچ حاشیه ای برادران دینی بلوچ خود را در آغوش گرفتند و پا به پای آنان گفتند کنار یکدیگر هستیم و مخالف خشونت و کشتن انسان های بی گناه هستیم.

ترکمن ها امروز آمده بودند تا بگویند منطقه ما آرام است و با فتنه های روزگار ناآرام نخواهد شد.

آمده بودند تا بگویند وحدت با دیگر اقوام را فراموش نکرده اند.

ترکمن صحرا نیز در غم مرگ مولوی جمالزهی سوگوار است چرا که جمالزهی ها برای یک قوم و طایفه نیستند.

c_300_250_16777215_10_images_1_photo_2018-11-28_22-06-50.jpg

تحریریه پایگاه خبری ترکمن سسی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر