c_300_250_16777215_10_images_1_69778.JPG


ترکمن سسی- نشست علمی طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت گلستان در مدرسه علوم دینی نعمانی کتوک در شهرستان گمیشان و با هدف افزایش سطح علمی و آموزشی طلاب برگزار شد.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور در این نشست علمی گفت: امروز دشمن با برنامه ریزی های فکری و عملی، باورها و اعتقادات جوانان و نوجوانان ما را مورد هدف قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه در این نشست علمی با تاکید بر افزایش سطح علمی و آموزشی طلاب برای مقابله با هجمه های دشمنان گفت: امروز دشمنان چشم دیدن عظمت امت اسلامی را ندارند و این مهم بخاطر این است که امروز اقیانوسی از معرفت و شناخت دین اسلام را دینی جهانی کرده است.


وی با بیان اینکه، امروز پیروان امت اسلامی در جای جای دنیا زندگی می کنند، تصریح نمود: گسترش امت اسلامی نشانگر عظمت و عزت پیامبر (ص) می باشد که امروز در پنج قاره دنیا دین مبین اسلام گسترش پیدا کرده است.


رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور در ادامه سخنان خود، اسلام ستیزی را حربه جدید دشمنان برای مقابله با دین مبین اسلام یاد کرد و افزود: امروز دشمن با روی کار آوردن گروه های مختلف از داخل خود امت اسلامی، مسلمان را با برادر مسلمان خود درگیر نمودند تا چهره اسلام را چهره ای خشن معرفی کنند.


حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه با تاکید براینکه، سرعت اطلاعات در جهان باندازه کف دست تبدیل شده است، تصریح نمود: دشمنان با بمباران سوالات و شبهات، اعتقادات و باورهای جامعه بویژه نوجوانان و جوانان ما را مورد هدف قرار داده است و این مهم نه فقط در یک منطقه یا کشور بلکه می تواند همه جهان اسلام را تهدید کند.


وی با اشاره به اینکه، دشمن با ایجاد اختلاف و تفرقه به دنبال منافع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود است تا به اهدف خود برسد، تصریح نمود: یکی از عوامل درگیری بین مذاهب عدم شناخت نسبت به دیگر مذاهب است.


رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با تاکید بر اینکه امروز بحث شیعه و سنی نیست، تصریح نمود: امروز بحث دنیای اسلام است و باید با وحدت و برادری و تکیه بر مشترکات امت اسلامی، جلوی توطئه های و نیرنگ های دشمنان ایستادگی کنیم.


حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه با اشاره به اینکه امروز رسالت طلاب و علما با گذشته خیلی تفاوت کرده است، گفت: امروز نیاز است طلاب سعی و تلاش خود را مضاعف کنند تا با آگاهی و شناخت بیشتر از مسائل و مباحث، بگونه ای عمل کنند تا جامعه مخاطب را هدایت و به شبهات آنها پاسخ بدهند.


وی با اشاره به اینکه طلاب باید خود را با شرایط روز تجهیز نمایند، تصریح کرد: دین اسلام دین جاوید و جهانی است و بخاطر همین مقام معظم رهبری تکلیف کرده است که هر طلبه حداقل یک یا دو زبان خارجی یاد بگیرد تا بتواند در همه جای دنیا مبلغ دین مبین اسلام باشد.


حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه، از مسایل مهمی که قرآن کریم به آن تاکید فراوان دارد، بحث امت واحده است، افزود: خداوند متعال دین مبین اسلام را دین کامل و جامع برای بشریت تعیین کرده است.


وی با بیان اینکه پیامبر خاتم برای هدایت و راهنمایی بشریت آمده است، گفت: پیامبر (ص) فقط به امت اسلام اختصاص ندارد بلکه متعلق برای همه بشریت است و مختص یک قوم یا یک مذهب نیست و برای هدایت بشریت آمده و دین او جهانی است


دیدگاه‌ها  

0 #1 آتاش 1397-09-19 18:36
... همیشه هم مطلب مشخص است . دشمن تفرقه افکن موهومی که دست از همه کار کشیده و تمام هم و غمش تماشای حرکات ریز و درشت مسلمانان مخصوصا در ایران است و مسلمانانی که مدام مترصد نابودی یکدیگر هستن . اگر روحانیت و جماعت از ما بهتران ، مته رو خشخاش نگذارند و اختلافات جزیی را پر و بال نداده و آب را گل آلوده نکنند ، شیعه و سنی هیچ اختلافی با هم ندارن و همواره دوراز این غوغاها کنار هم زندگی کرده اند . اسلام هم یک امر ساده است . پایبندی به اخلاق نیکو و نماز و روزه و ... بوده و اساسا نیازی هم به قشر خاصی مانتد روحانیت برای ارائه راهکار و هدایت ، بخصوص در عصر ارتباطات آسان و گسترده ندارد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر