c_300_250_16777215_10_images_70019.jpg

ترکمن سسی - معاون اول رئیس‌جمهور در جریان سفر به قصرقند از معرفی حمیرا ریگی فرماندار این شهرستان به عنوان سفیر ایران در برونئی خبر داد.

 

به گزارش ترکمن سسی به نقل از آرمان ، اسحاق جهانگیری در این زمینه افزود: او یکی از فرمانداران موفق دولت بوده که خدمات بسیاری در شهرستان قصرقند انجام داده است.

در 23 شهریور سال جاری آذر منصوری در صفحه توئیتر خود از انتصاب اولین سفیر زن بلوچ اهل سنت خبر داده بود. قائم مقام دبیرکل مجمع زنان مسلمان نواندیش در این زمینه نوشته بود: «اتفاقی مهم در دولت روحانی! حمیرا ریگی، یکی از زنان بلوچ اهل سنت به عنوان ‌اولین سفیر زن بلوچ اهل سنت، نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در برونئی خواهد شد».

این موضوع در حالی است که حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان در سال 92 نويد آغاز دوراني جديد درباره توجه به مسائل اقليت‌هاي ديني و مذهبي در کشور را به مردم و اهل تسنن داد و طی يک بيانيه ۱۰ماده‌اي قول داد که به خواسته‌هاي اقليت‌هاي ديني و قومي رسيدگي کند.

او بيش از ۷۵درصد آراي اقليت‌ها را در انتخابات يازدهم رياست جمهوري از آن خود کرده بود. مولوي عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان در گفت‌وگويي اعلام کرده بود که «اوضاع اهل سنت در دولت حسن روحاني بهتر از دولت‌هاي گذشته است».

در سال 92 نخستین معاون وزير اهل سنت در ايران منصوب شد. در سال 94 حسن روحانی اولین سفير کُرد ايران را انتخاب کرد و حکم سفارت ايران در کامبوج و ويتنام به نام صالح اديبي امضا شد. در دولت اول روحانی بالاخره دو زن از اهل سنت توانستند به وزارت کشور ورود پیدا کنند و دو نفر از بانوان تواناي اهل سنت(بلوچ و ترکمن) به عنوان فرماندار و رئيس شوراي تامين در سيستان و بلوچستان و گلستان انتخاب شدند. در اواخر دولت يازدهم چند نفر از شايستگان اهل سنت به عنوان معاونان استاندار و در حدود ۳۰ نفر به عنوان فرماندار در استان‌هاي هرمزگان، کردستان، آذربايجان غربي، سيستان و بلوچستان و... مشغول خدمت شده بودند.


سوابق
حمیرا ریگی اولین فرماندار زن در دولت یازدهم و اولین فرماندار زن اهل سنت است. او فرماندار شهرستان قصرقند در سیستان‌ و بلوچستان است. لازم به ذکر است که ریگی در دولت اصلاحات به عنوان اولین زن بخشدار اهل سنت منصوب شده بود. وی پیش از این نیز در شهر بندری چابهار خدمت کرده است. ریگی رئیس اداره بهزیستی چابهار، مشاور مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان، دبیر کمیسیون امور بانوان فرمانداری چابهار و دبیر کمیسیون شورای شهر چابهار نیز بوده است. وی کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و متولد سال 1354 چابهار است و از 28 فروردین 93 تاکنون فرماندار شهرستان قصرقند بوده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر