c_300_250_16777215_10_images_1_70101.JPG

ترکمن سسی - ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترجمه مفاهیم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت شمال کشور در مدرسه علوم دینی محمدیه نگین شهر استان گلستان برگزار گردید.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه در این آیین گفت: قرآن کریم کتاب هدایت و رستگاری است که از طرف خداوند برای بشریت فرستاده شده است که باید به حقایق آن دست یافت.
حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه با اشاره به اینکه در کتاب نهج البلاغه بیش از 30 بار با بیانات زیبا و بی نظیر درباره وجود پیامبر (ص) و قرآن کریم اشاره شده است، افزود: حضرت علی (ع) در کتاب نهج البلاغه بیش از 50 صفت از صفات قرآن کریم را بیان نموده است که بیانگر عظمت و بزرگی این کتاب مقدس الهی است.
وی در ادامه سخنان خود به 5 صفت از آن صفات اشاره کرد و گفت: اولین صفت قرآن کریم این است که قرآن چراغ و نوری است که هرگز خاموش نمی شود.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه، همه نورهای عالم چون مادی است در وقت مقرر خاموش می شوند، تصریح نمود: حتی نور خورشید که برترین نور عالم است با قیامت خاموش گشته و از بین می رود.
حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه با اشاره به اینکه، منبع نور قرآن خداوند است، اظهار کرد: نور قرآن نه تنها در عالم دنیا بلکه در روز قیامت نیز ادامه دارد و همه مومنین از آن بهره خواهند برد.
وی گفت: اگر می خواهیم در زندگی و امورات خود از نور و چراغ استفاده کنیم همانا باید از نور قرآن استفاده کنیم که هرگز خاموش نخواهد شد.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: حضرت علی (ع) در دومین صفت،  قرآن کریم را به اقیانوس تعبیر کرده است که مفسرین به عنوان غواصان اقیانوس قرآن کریم نتوانسته اند به اعماق وجود آن دست یابند.
حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه در ادامه گفت: سومین صفت، قرآن کریم را به آزاد راه و بزرگراهی عظیم تعبیر شده که هر کس در مسیر آن قرار بگیرد هرگز دچار گمراهی و پیچ و خم  نخواهد شد.
وی چهارمین صفت قرآن کریم را فرقان جدا کننده حق از باطل عنوان کرد و افزود: در پنجمین صفت قرآن کریم به دارویی شفا بخش تعبیر شده است که هیچ ضرری برای انسان ندارد.
وی گفت: در علم پزشکی اغلب داروها باعث عوارض و مضراتی می شوند و تنها داروی شفا بخش بشریت قرآن کریم است که اگر هر انسان مومنی به آن دست یابد هرگز دچار بیماری و گرفتاری نخواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه در خاتمه سخنان خود قرآن کریم را کتاب هدایت و محور وحدت امت اسلامی نام برد و گفت: بهترین محور وحدت و هم بستگی امت اسلامی وجود پیامبر بزرگ اسلام و قرآن کریم است و دشمن در این میان با سرمایه گذاری های زیاد سعی در آن دارد که بین قرآن و امت اسلامی فاصله بیاندازد و باید هوشیار بوده و مانع از این اقدامات شویم.

مدیر مدرسه علوم دینی محمدیه نگین شهر نیز در این آیین ضمن تبریک و خوش آمدگویی به طلاب، مدرسین و روحانیون اهل سنت شمال کشور به مدرسه علوم دینی محمدیه نگین شهر گفت: امروز این مدرسه علوم دینی با نور قرآن کریم منور شده است و قاریان و حافظان قرآن کریم از سراسر شمال کشور در این مکان گرد هم آمده اند.
آخوند ابوبکر خوجملی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم فرمایش کرده است که کتابی برای شما نازل کرده ایم که عزت و شرف شما در آن است، افزود: خانه ای که در آن قرآن کریم تلاوت گردد خیر و برکتش زیاد می شود و باعث می  گردد که درهای رحمت و برکت در آن خانه گشوده شود.
وی وحدت و هم بستگی اقوام و مذاهب را در استان گلستان به برکت قرآن کریم عنوان نمود و تصریح کرد: نور ایمان، اسلام و همه شعائر دینی در کشورمان به برکت وجود قرآن کریم و نظام مقدس جمهوری اسلامی مان است.

مسئول برگزاری مسابقات قرآنی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت نیز در حاشیه این مسابقات ضمن ابراز خشنودی از استقبال خوب طلاب و روحانیون اهل سنت شمال کشور در این دوره از رقابت ها گفت: سال به سال با افزایش تعداد شرکت کنندگان، سطح کیفی این مسابقات رو به افزایش است و خداوند متعال را شاکریم که چنین برنامه هایی را در تمام نقاط  کشور برگزار می نماییم.
احسان قزلباش با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات در بخش ترجمه و مفاهیم استقبال خوبی صورت گرفته است، افزود: درخشش استانها در مسابقات کشوری نشان دهنده افزایش سطح کیفیت و استقبال خوب قاریان و حافظان قرآن کریم است.
وی برگزاری ششمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت شمال کشور را در مدرسه علوم دینی محمدیه نگین شهر به فال نیک گرفت و تصریح نمود: برگزاری این دوره از مسابقات در مدرسه علوم دینی محمدیه نگین شهر استان گلستان کار جدید و نقطه مثبتی است که میزبانان مراسم خود طلاب بودند و توسط خود آنها این دوره از مسابقات برگزار شد.
احسان قزلباش در ادامه سخنان خود اظهار نمود: معاونت فرهنگی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، فعالیت های قرآنی دیگری همچون: مسابقه معارفی پیامکی قرآن کتاب زندگی، طرح ضبط تلاوت ترتیل کل قرآن کریم و ... را هم در دست اجرا دارد.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر