c_300_250_16777215_10_images_70432.JPG

ترکمن سسی - رییس موسسه تحقیقات پنبه کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: استفاده از  فن آوری های صلح آمیز هسته ای در تولید انواع ارقام بذرها نقش فراوانی دارد  و دستیابی به این گونه فناوری های صلح آمیز برای رقابت در عرصه تولید ارقام گوناگون بذرها اهمیت دارد.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، قربانعلی روشنی با اشاره به اینکه از سال 1376 تاکنون 12 رقم پنبه تولید و معرفی شده است، افزود : در خصوص سازگاری بذرهای جدید تولید شده در خاک برخی کشورهای همسایه در حال بررسی است تا در زمینه فروش و صادرات این بذرها و قابلیت ارز آوری آن بتوان گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه خصوصیات کیفی بذرهای تولیدی داخل بیشتر از نمونه های خارجی آن است خاطر نشان کرد : محققان موسسه تحقیقات پنبه تلاش دارند تا با بهره گیری از جدیدترین فن آوری های روز برای هر منطقه از کشور ارقام گوناگون بذرهای متناسب با شرایط اقلیمی آن مناطق بذر تولید بکنند.
روشنی با بیان اینکه پنبه دروازه اشتغال به ویژه در مناطق روستایی است افزود : توجه ویژه دولت و حمایت های دولتی در امر توسعه کشت پنبه در کشور تاثیر گذار است ولی متاسفانه در این بخش ضعیف عمل شده است.
وی یکی از معضلات این بخش را تمایل به واردات دانست و گفت : متاسفانه وارد کنندگان به منافع موقتی و گذرا توجه دارند و با این کار خود منافع صدها هزار کشاورز را به خطر می اندازند.
رییس موسسه تحقیقات پنبه کشور با اشاره به فواید بسیار کشت و تولید پنبه در کشور تصریح کرد: اتکا به درون و تولیدات داخلی از مدت ها پیش باید مدنظر قرار می گرفت زیرا که ارزش افزوده پنبه تا 11 برابر قابل محاسبه است و از طرفی کشت پنبه موجب جذب باران ، غنی شدن مواد آلی خاک زیر کشت پنبه و در نتیجه موجب افزایش عملکرد کشت های بعدی در خاک می شود.
وی تصریح کرد : در حال حاضر هماهنگی بین اجرا و تحقیقات در بخش پنبه وضعیت خوبی را دارد و با توجه به اینکه روند سرمایه گذاری در پنبه مثبت است ، می توان افق روشن تری برای پنبه در سال های آتی پیش بینی کرد.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر