c_300_250_16777215_10_images_1_70450.jpg

ترکمن سسی - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۰ گونه گیاه دارویی در استان شناسایی شده، گفت: در حال حاضر ۱۸۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در مرغداری‌های گنبدکاووس فعال است.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مختار مهاجر ظهر امروز در همایش توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی فرهنگی گنبدکاووس در دانشگاه گنبد اظهارداشت: گنبدکاووس در بسیاری از تولیدات کشاورزی در کشور مقام نخست را دارد و اکنون با تولید بیش از 300 هزار تن گندم و 56 هزار تن گوشت مرغ بزرگترین شهر تولیدکننده مرغ و گندم در کشور است.
وی افزود: تولیدات این شهرستان در زمینه جو 25 هزار تن، کلزا 21 هزار تن و گندم بیش از 300 هزار تن است. 32 هزار نفر به عنوان کشاورز در شهرستان فعالیت دارند و 18 هزار و 500 هکتار اراضی به سیستم آبیاری نوین مجهز بوده و تولیدات صنایع کشاورزی 130 هزار تن است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان بیان داشت: براساس آخرین نشست 50 وزیر کشاورزی جهان،کشورهای دنیا در سال‌های بین 2030 تا 2050 به سبب رشد جمعیت جهان با مشکل تامین موادغذایی مواجه هستند.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌گذاری کشور بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری،جمعیت ایران باید به مرز 200 میلیون نفر برسد و به رغم اینکه ما تولیدات خود را در این 40 سال از بیش از یک میلیون تن به مرز 5 میلیون تن رساندیم، باید با توجه به رشد جمعیت در 2 مرحله این تولیدات به مرز 10 میلیون تن افزایش یابد.    
مهاجر گفت: در حال حاضر در استان 5 هزار راس اسب ترکمن وجود دارد که از این تعداد 3 هزار و 700 راس آن شناسنامه دارند و توسعه شهرستان گنبدکاووس در گرو توسعه دام سبک،اسب ترکمن و شتر است، زیرا شیر شتر در بازار تهران لیتری 15 هزار تومان به فروش می‌رسد و این فرآورده زمینه‌ساز توسعه است.
وی یادآور شد: 350 هزار هکتار مرتع در گنبدکاووس وجود دارد که ظرفیت مراتع با توسعه و دام سبک باید افزایش یابد و در حوزه میزان تولید علوفه کمبودهایی وجود دارد و طی دوره 10 ساله باید میزان تولید علوفه تا 3 برابر افزایش یابد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون 200 گونه گیاه دارویی شناسایی شده و گنبدکاووس در زمینه تولید زیره سیاه و سبز ظرفیت ارزشمندی دارد که با بسته بندی، فرآوری و صادرات این گیاه دارویی می‌توان در حوزه توسعه تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: محیط، اجتماع و اقتصاد 3 ستون اصلی پایداری است و اگر این 3 عامل با هم دیده شود در یک نقطه به پایداری می‌رسیم که با گسترش آن به اهداف جامعه دست می یابیم.
مهاجر افزود: پایان دادن به فقر در همه اشکال، پایان دادن به گرسنگی و تحقق امنیت غذایی،تضمین آموزش با کیفیت برابر و فراگیر،  توانمندسازی همه دختران و زنان و اقدام عاجل برای رویارویی با تغییر اقلیم، 5 هدف اصلی فائو از 15 عامل تاثیرگذار در توسعه پایدار است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر