c_300_250_16777215_10_images_1_70453.jpg

ترکمن سسی - نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه تحقیقاتی موسسات و ارگان های مرتبط، در لایحه بودجه سال آینده بین 20 تا 72 درصد رشد داشته است.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایسنا-منطقه گلستان، نورمحمد تربتی نژاد در مراسم رونمایی از دو رقم جدید پنبه در موسسه تحقیات پنبه کشور در گرگان با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از دستاوردها درحوزه اجتماعی، بخش سلامت است. میانگین امید به زندگی نسبت به قبل از انقلاب از 55 سال به 76 سال افزایش یافته است.

این عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی در بخش کشاورزی، ادامه داد: قبل از انقلاب 4 میلیون تن در سال گندم تولید می شد اما امروز بدون اینکه به عرصه افزوده شود، حدود 14 میلیون تن گندم در کشور تولید می شود.

تربتی نژاد خاطرنشان کرد: قبل انقلاب حدود 6 دهم درصد از بودجه عمومی کشور به بخش تحقیقات اختصاص داده می شد و الان این میزان به 2.6 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در انتشار اسناد علمی نیز رشد بسیار چشمگیری داشته ایم، گفت: در سال 1996 میلادی در انتشار اسناد علمی رتبه 52 جهان را داشتیم اما امروز در دنیا رتبه 15 و در جهان اسلام رتبه اول را داریم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص کشت پنبه، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این محصول سیر نزولی داشتیم به طوری که قبل انقلاب کشت این محصول 380 هزار هکتار بوده و امروز حدود 70 هزار هکتار است.

تربتی نژاد با اشاره به مشکلات در زمینه کشت پنبه، گفت: عمده مشکلات در مسائل بازرگانی است. زمانی که کشت محصول بالا بود، واردات ضربه سنگینی به کشت پنبه زد. همچنین عدم مدیریت مسائل مربوط به صادرات و عدم موفقیت کافی در صنایع تبدیلی از عوامل کاهش کشت محصول پنبه است.

این عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به رشد خوب بودجه تحقیقات در لایحه 98، گفت: امیدواریم این رشد در صحن علنی بیش تر هم شود زیرا تحقیقات، زمینه هر رشد و تعالی در جوامع بشری است.

خبرنگار:‌ فاطمه حسنی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر