c_300_250_16777215_10_images_1_70490.jpg

ترکمن سسی - دکتر عبدالرضا بای استاد علوم سیاسی در میز گرد کارشناسی انتخابات استانی مجلس گفت : توزیع عادلانه فرصت ها موجب هم افزایی و مشارکت فعالانه اقوام می شود هرچه این فرصت ها بیشتر ارایه شود میزان دخالت تعصبات قومی در انتخابات کمتر می شود و به سمت انتخاب های آگاهانه و برنامه محور به ویژه در میان اقوام و اقلیت ها پیش خواهیم رفت.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، این استاد علوم سیاسی در این میزگرد افزود : نماینده مجلس باید اصول و مبانی سیاست گذاری و قانونگذاری را بداند به عبارت دیگر الفبای سیاست و سواد سیاسی لازم و فهم لازم را داشته باشد تا از حقوق مردم دفاع لازم را داشته باشد.
وی ادامه داد : ساخت و فرهنگ سیاسی و شعور سیاسی جامعه ما نیاز به تحول دارد و باید دنبال فکر و محتوی برویم و مهارت محوری نهادینه بشود تا منتهی شود به انتخاب نماینده ای توانمند تا نماینده با افق نگاه بلندتر دنبال مسایل جزیی و اجرایی نرود.
وی افزود : ما باید از یک سری سنت ها عبور بکنیم و به سمت برنامه محوری در بحث انتخابات حرکت بکنیم.
دکتر عبدالرضا بای با دفاع از طرح استانی شدن انتخابات افزود: تصویب این طرح موجب تقویت احزاب ، شکل گیری نظام حزبی و فعالیت های حزبی خواهد شد و در نهایت منجر به انتخاب نخبگان و شایستگان جامعه برای کرسی نمایندگی مجلس خواهد شد.
وی در نهایت خاطر نشان کرد : نسبت به تصویب نهایی این طرح چندان امیدوار نیست.
گفتنی است این میزگرد عصر امروز یکشنبه به میزبانی حزب کارگزاران سازندگی در گرگان برگزار شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر