c_300_250_16777215_10_images_1_70810.jpg

ترکمن سسی - با بالا آمدن آب رودخانه گرگانرود که ناشی از بارندگی شدید 48 ساعت اخیر و نیز سرریز سدهای بوستان و گلستان که در منطقه بالادست گنبدکاووس ساخته شده، برخی از ساکنین حاشیه این رودخانه در شهر گنبدکاووس اقدام به تخلیه منازل خود کرده اند.


به گزارش ترکمن سسی ، هم اینک آب رودخانه گرگانرود در مناطقی از خیابان ملانفس، بویژه در کوچه های فرعی آن که به رودخانه منتهی می شود به داخل شهر نفوذ کرده و مردم نگران گسترش آبگرفتگی و طغیان بیشتر رودخانه هستند.
نگرانی مردم از گسترش احتمالی سیلاب به داخل شهر مشهود است؛ این نگرانی در نزد ساکنین حاشیه رودخانه بیشتر بوده و برخی از آنان با ترک منازل خود، راهی منازل دوستان و آشنایان در مناطق امنتر شهر و روستاهای همجوار شده اند.
تداوم بارش باران در منطقه شرق گلستان در 48 ساعت گدشته، که در گنبدکاووس به 145 میلی متر رسیده، باعث آبگرفتگی های وسیع در سطح شهر نیز شده و مشکلاتی برای برای تردد مردم ایجاد کرده و مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکی از وجود صف در مقابل برخی از پمپ بنزین های شهر است.
شهر گنبدکاووس واقع در شرق گلستان با افزون بر 150 هزار نفر به عنوان دومین شهر پرجمعیت این استان به شمار می رود.
بعداز ظهر امروز (سه شنبه) ستاد مدیریت بحران استان گلستان با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان به منظور بررسی مشکلات ناشی از باندگی های شدید و اتخاذ تدابیر لازم تشکیل جلسه داد.
در این نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با ابراز نگرانی از وضعیت سد گلستان، گفت: اکنون سر ریز سد گلستان 420 متر مکعب در ثانیه است.
علی نظری با بیان اینکه ظرفیت سد گلستان 48 میلیون متر مکعب است ولی 74 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد و سد بوستان نیز با 35 میلیون مترمکعب ظرفیت، 37 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد، گفت: آب های اضافی این دو سد از طریق رودخانه گرگانرود در حال انتقال به مناطق پایین دست است.
وی گفت: همچنین دبی آب در رودخانه گرگان رود از 300 متر مکعب به 650 متر مکعب در ثانیه رسیده و طغیان رودخانه خرمارود آزادشهر و طغیان رودخانه چهل چای و نرمآب مینودشت نیز با 230 مترمکعب در ثانیه به سمت گنبدکاووس جریان دارد و خطر سیلاب این شهر را به صورت جدی تهدید می کند.
نظری خواستار چاره اندیشی سریع برای هدایت سرریز سدهای گلستان و بوستان از سوی دستگاه های عضو مدیریت بحران استان شد.
سدهای گلستان و بوستان برروی رودخانه گرگانرود و در مناطق بالادست گنبدکاووس، با هدف مهار سیلاب و تامین آب زراعی ساخته شده است.
سید مناف هاشمی استاندار گلستان نیز در نشست ستاد مدیریت بحران استان در گنبدکاووس، بر ضرورت تخلیه روستاهای زیر سد گلستان تا سد وشمگیر تاکید کرد.
شهرستان گنبدکاووس با بیش از 350 هزار نفر جمعیت بزرگترین شهرستان شرق استان گلستان محسوب می شود./ ایرنا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر