c_300_250_16777215_10_images_1_70898.jpg

ترکمن سسی - با کاهش سطح آب گرگانرود و پسرفت آب های ناشی طغیان این رودخانه در محدوده شهر گنبدکاووس، تخلیه طبیعی سیلاب این شهر انجام شده و تقریبا کامل سیلاب از سطح شهر تخلیه شده است.


فرماندار ویژه گنبدکاووس روز گذشته (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرنگاران، از آبگرفتگی و وورد سیلاب به 25 درصد از شهر گنبدکاووس خبر داده بود و تا روز گذشته سیلاب ناشی از طغیان گرگانرود به داخل شهر، تا حوالی برج قابوس در مرکز شهر نیز مشاهده می شد.
هم اینک نیروهای امدادی و رفتگران با استفاده ماشین آلات در حال پاکسازی مناطق مختلف شهر، بویژه حوالی برج قابوس در مرکز شهر هستند.
مشاهدات خبرنگار ایرنا از مناطق حاشیه ای شهر نیز حاکیست، مردمی که چند روز سخت را پشت سر گذاشته اند، در حال پاکسازی حیاط منازل و معابر شهر در محدوده سکونت خود هستند و شهر حالت عادی به خود گرفته است.
یکی از ساکنین محدوده افغان آباد گنبد به خبرنگار ایرنا گفت: در این بخش از شهر، تنها محله افغان آباد که در حاشیه رودخانه واقع شده هنوز دچار آبگرفتگی است. است.
مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا از مناطق مختلف شهر گنبد در حاشیه گرگانرود در صیح روز پنجشنبه از جمله محله بدلجه در انتهای خیابان خیام شمالی، محله آخوند آباد و نیز خیابان های این محله تا میدان یادبود و همچنین کوی ملانفس که دچار آبگرفتگی شده بودند، حاکی از تخلیه کامل آب از این مناطق است و مردم به همراه نیروهای امدادی در حال نظافت شهر می باشند.
بارش شدید باران در منطقه شرق گلستان که از 26 اسفند سال گذشته آغاز و به مدت 48 ساعت به طور مداوم ادامه داشت، باعث طغیان رودخانه های منطقه و نیز سرریز سدهای گلستان و بوستان شد.
این وضعیت به پرآبی رودخانه گرگانرود انجامید که با طغیان خود در محدوده شهر گنبد، جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی یک چهارم از شهر را سبب شد.
براساس مشاهدات خبرنگارایرنا، سطح آب این رودخانه هم اینک با کاهش بسیار محسوس نسبت به روز گذشته، به صورت کامل در بستر خود در جریان است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر