c_300_250_16777215_10_images_1_70913.jpg

ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با یادآوری وقوع سیل و بحران پیش آمده ناشی از آن در این شهرستان گفت: مردم سیلزده منطقه از عملکرد صدا و سیما و مسئولان سد گلایه مند هستند.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، آخوند عبدالکریم جاور در خطبه های نماز جمعه مردم اهل سنت گنبدکاووس افزود: اکثر مردم از صدا و سیمای گلستان در خصوص پوشش اخبار و وقایع سیل و اطلاع رسانی گلایه مند هستند و من در اینجا گلایه مردم را اعلام می کنم.
وی افزود: رسانه ملی که از بیت المال اداره می شود باید رصد و اطلاع رسانی بموقع می کرد ولی فقط در حد اعلام خبر فعالیت کرده است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس افزود: مردم همچنین از عملکرد مسئولان سدهای گلستان و بوستان گلایه دارند و گفته می شود سدها بموقع بازنشده و سهمیه آب زمین های کشاورزی داده نشده است.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان آگاه باشند که این مسائل وجود دارد.
آخوند جاور در ادامه سخنان خود به گستردگی سیل در منطقه و کشیده شدن آن به مناطق غرب گنبدکاووس از جمله آق قلا و روستاهای آن اشاره کرد و از مسئولان بویژه نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی خواست به صورت جدی پیگیر جبران خسارات وارده به مردم باشند.
وی افزود: مسئولان بویژه نمایندگان مردم در مجلس آگاه هستند که چه مقدار خسارت به اموال، منازل و اراضی کشاورزی وارد شده و تنها دریک مورد گفته می شود یک سوم اراضی کشاوررزی استان را سیل نابود کرده است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با بیان اینکه وقوع سیل، موقعیت بحرانی در استان گلستان ایجاد کرد، گفت: مسئولان منطقه بویژه نمایندگان گلستان در مجلس باید به صورت جدی جبران خسارات وارده به مردم را از دولت مطالبه کنند.
وی با تقدیر از زحمات مسئولان گنبدکاووس در ستاد بحران اعم از فرمانداری، هلال احمر، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و سایر دستگاه های خدمت رسان برای امدادرسانی به مردم و تامین مکان اسکان موقت برای سیلزدگان گفت: عملکرد مردم و مخصوصا جوانان نیز برای کمک و همیاری به سیلزدگان قابل تقدیر است.
وی از فرماندار گنبد و استاندار گلستان نیز خواست نسبت به ایجاد یک پایگاه برای استقرار ماشین آلات سنگین از قبیل گریدر و لودر در شرق استان، برای استفاده در مواقع بحران تاکید و تصریح کرد: با توجه به گستردگی شرق گلستان نیازی نیست که تمامی ماشین آلات سنگین در مرکز استان مستقر باشند.
وی بر ارائه کمک های مردمی و یاری به سیلزدگان تاکید کرد و با استناد به حدیثی از رسول مکرم اسلام (ص) مبنی از مردم خواست با تمام توان به یاری همنوعان خسارت دیده خود بشتابند./ ایرنا



نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر