c_300_250_16777215_10_images_1_70962.jpg

ترکمن سسی - واقعا خودجوش آمدند؛ بدون آنکه منتظر فراخوان باشند به آب زدند، درست مانند زمان جنگ و روزهایی که ارتش بعثی صدام از مرزهای کشورمان گذشت، یکی خودرو شاسی بلندش را آورد، دیگری با نیسان و آن یکی با تراکتور آمد.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایرنا سیل ویرانگر در گلستان از روز اول فروردین دو نفر کشته و تعدادی مصدوم بر جا گذاشت و شهرهای گنبد، مینودشت، آزادشهر، آق قلا، گمیشان و دهها روستا و بخش این استان را به زیر آب برد.
بسیاری از خانواده های گرفتار در سیل در روز پنجشنبه مصادف با اولین روز سال 1398 از طریق کمک های خودجوش مردمی به مناطق امن انتقال یافتند و زنان و کودکان مناطق سیل زده شهرهای اطراف بویژه با همیاری همین افراد از گرگان، بندر ترکمن و حتی شهرهای مازندران از میان سیلاب هایی بعضا به ارتفاع 2 و نیم متر عبور داده شدند.
اولین ساعات بچه های گرگان حرکت کردند و به دنبال آنها شهروندانی از گنبد و بهشهر از راه رسیدند و بچه های بندر ترکمن با قایق های موتوری از طریق دریا وارد منطقه شدند.
عصر یکشنبه با بسیاری از اهالی آق قلا که صحبت می کردیم، از فداکاری بچه های گرگان خیلی گفتند و همینطور سایر شهرهای اطراف در دو روز اول و در ادامه از تهران و مشهد و سایر شهرها نیز کمک رسید، حتی از ارومیه در دورترین نقطه غرب کشور.
نیروهای مردمی ، حتی در روز سوم یعنی روز شنبه که نهادهای رسمی بطور همه جانبه وارد عملیات امدادی شدند، باز هم در منطقه حاضر بودند و روز یکشنبه نیز بسیاری از آنان را درحالی که سرگرم کمک رسانی بودند در نزدیکی پل اصلی آق قلا ، میدان قدس و خیابان های زیر آب امام خمینی و شهید بهشتی مشاهده کردیم.
امین ، یکی از فعالان مردمی است که می گفت، بچه های گرگان همان روز اول عید تنها ساعتی از وقوع سیل نگذشته بود که در دسته های 7 – 8 نفری دور هم جمع شدند و گروه های امدادی تشکیل دادند و با فراهم آوردن مقادیری وسایل ضروری و اولیه و بعضا آذوقه راهی آق قلا شدند.
عبور از پل و جاده همجوار روستای 'شورحیات' در حالی که آب با فشار بسیار زیاد و به ارتفاع دستکم 30 سانتی متر در بخشی از جاده ، از شرق به غرب جاده حرکت می کرد، بسیار ترسناک بود.
با اینحال این مردان و بعضا زنان داوطلب مردمی ، طی سه چهار روز گذشته بارها بکرات از این بخش از جاده گرگان به آق قلا عبور کرده اند.
محمد از اهالی آق قلا که با او بر روی پل اصلی شهر صحبت می کردیم ، بارها به بچه های گرگان دستمریزاد گفت.
روز یکشنبه با ورود نیروهای بیشتری از نهادهای رسمی ، حضور و تلاش نیروهای امدادی نهادهای رسمی اعم از ارتش، سپاه ، هلال احمر و سایر نهادها نیز پر رنگ بود.
نیروهای تیپ 45 سپاه در اقدامی فوری یک پل موقت بر روی بخشی از جاده تخریب شده گرگان به آق قلا احداث کردند که کار جابجایی سیلزدگان و نیز ارسال کمک ها را تسهیل کرده است. به هرحال این حضور جدی مردم در صحنه ، تصاویری زیبا از وحدت و همدلی را ترسیم کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر