c_300_250_16777215_10_images_1_71106.jpg

ترکمن سسی : پیمان پیرا فعال رسانه ای ترکمن ، گزارشی از آخرین وضعیت مناطق سیل زده آق قلا و گمیشان طی 24 ساعت پیشین و نحوه کمک رسانی به مردم حادثه دیده از سیل نگاشته است که در جهت گسترش اطلاع رسانی در این پایگاه خبری منتشر می گردد.

پیمان پیرا در گزارش خود می نویسد :

ابتدا با خرید مقداری آذوقه و با کمک پدر عزیزم که این شرایط رو برام فراهم کرد که من هم به نوبه خودم به سیل زده ها خدمت کنم صمیمانه تشکر میکنم که همیشه الگوی بنده در جهت خدمت به مردم بوده اند.

با دوست گرامی جناب دکتر هادی اسماعیلی عازم شهرستان های سیل زده اق قلا و گمیشان شدم.
ابتدا دکتر با اینکه مشغله کاری زیادی داشتند کار خود رو رها کرده و بنده رو در این بازدید و کمک رسانی به مردم همراهی کردند تشکر می کنم.

در حین راه با امان نیاز یکی از خوب های منطقه آق قلا که در سیر اخیر خسارات زیادی متحمل شده تماس میگیرم و به خاطر سهولت دسترسی در جلوی فرمانداری قرار می گذارم.

فروکش کردن آب اطراف آق قلا مشهود است
از محمد آباد که رد می شوم فروکش کردن آب به وضوح مشاهده میکنم مسیری که تا هفته پیش به سختی و در ساعاتی غیرقابل تردد بود.

ابتدای شهر رو به روی کلانتری نفر بر و ادوات درحالت آماده باش در کنار جاده پارک شده توجه مرا جلب می کند.

به فرمانداری که میرسم توقف میکنم و بعد از اندکی انتظار امان نیاز دایی مردی با چهره خندان ولی خسته رو به رو شدم .
ضمن خدا قوت و پرس جو از اخرین اخبار آبگرفتگی محله ها مقداری غذای گرم و آذوقه که تهیه کرده بودم رو تحویل میدم .

در مسیر گمیشان / دو طرف جاده مملو از آب است
بعد کم کم رهسپای شهرستان تاریخی گمیشان شدم.
در طی مسیر آق قلا به بندر ترکمن در دو طرف جاده مملو از آب بود.
بعد از خوجه نفس مقداری از مسیر جاده را که طی کردم ماموران پرتلاش راهنمایی رانندگی جهت سهولت در عبور و مرور به علت شکافتن جاده از چندین جا و چون فقط یک ماشین میتواند رد شود افسران پلیس هر ۵ دقیقه تعدادی از ماشین ها رو اجازه گذر می دادند.

قبل از شهر گمیشان ، انگار وارد منطقه جنگی شدم/ تخلیه آب با قدرت در حال انجام است
با رد شدن از محل استقرار پلیس گویی به منطقه جنگی وارد شدم بیل های میکانیکی درحال حفر کانال و در دیگر سمت جاده سد های خاکی درست شده توسط مردمان غیور گمیشان
اندکی بعد به محل حادثه غم انگیز شهادت ۶ نفر از خادمان شهر و مردم رسیدم با قرائت فاتحه از آنجا عبور کردم.
وارد شهر گمیشان که شدم ابتدا با هم خدمتی و دوست گرامی دکتر رسول مامی زاده که در اورژانس گمیشان مشغول هست دیدار تازه میکنم و با اصرار زیاد، من و دکتر اسماعیلی را به نوشیدن یک لیوان چای دعوت می کند وارد پایگاه اورژانس شده و ابتدا نماز اول وقت عصر رو بجا اورده و بعد از نماز کم کم گفت گو بین ما گرم می شود برایم از رشادت های همشهری هایش می گوید که جان دادند ولی شهر ندادند و در روی نقشه محل های ابگرفتگی شهر و خدمات رسانی که در غالب نیروی اورژانس پزشکی و کمک به ساخت سد خاکی که انجام داده بود رو نشان داد بعد از گذشت دقایقی از گپ و گفت با داود شیروانی و حاج حسین عاصمی دو تن از دوستان عزیز و نیرو های فعال گمیشان در سیل چن هفته اخیر هماهنگی انجام داده که هم بازدیدی از محل های اسیب دیده و هم توزیع مقداری غذای گرم تن ماهی نان و اب معدنی بین سیل زده ها و افراد کم بضاعت داشته باشیم.


نیروهای امداد مشغول کمک رسانی در گمیشان
در کوچه پس کوچه های گمیشان تویوتا های سپاه همچنان در حال توزیع آب معدنی و دیگر مواد ضروری سیل زده ها در حال گشت زنی می باشد.
اهالی از درد دلهایشان می گویند از کمی ها کاستی ها ولی در اخر از همه کمک رسان ها و نیروی هایی که شبانه روز در جهت مقابله با سیل تلاش کردند تشکر و قدردانی می کنند.
و سپس به توصیه داود شیروانی مقداری آذوقه را برای برای خانمی که مشهور بود به صفیه دایزه زنی بی سرپرست و سن بالا که تحت حمایت کمیته امداد می باشد رفتیم و تحویل دادیم
کم کم هوا رو به تاریک شدن بود و اذوقه ها هم تمام شده بود برای استراحت و شام به منزل دکتر مامی زاده رفتیم .
تا چشم برهم گذاشتیم و صحبت هایمان گل انداخته بود و حدودا ساعت ۱۰ شب شده بود کم کم اماده شده و بعد از خداحافظی با دوستان به همراه دکتر اسماعیلی مسیر برگشت را در پیش گرفتیم.

در محل هایی که جاده را شکافته اند با احتیاط تردد بکنید
یک نکته خطرناک در مسیر برگشت که هوا تاریک شده بود نبود روشنایی یا حدالامکان چراغ هشدار دهنده که جاده باریک می شود در محل هایی که جاده شکافته شده و در مسیر فقط امکان گذر یک ماشین بود ،افرادی که با مسیر گمیشان بندرترکمن آشنا نیستند مخصوصا شب هنگام با سرعت اهسته تردد کنند تا خدای ناکرده دچار اسیب نشوند.

جا دارد از همه نیروی های خدوم سپاه بسیج ارتش نیروی انتظامی هلال احمر اورژانس و خصوصا نیرو های خودجوش مردمی تشکر و قدردانی کرد.

والسلام

پیمان پیرا
چهارشنبه 21فروردین 1398

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر