c_300_250_16777215_10_images_1_71190.jpg


ترکم سسی - فرمانده سپاه نینوای گلستان از افتتاح کانال بندولی خبرداد و گفت: اگر در آینده سیلاب دیگری ایجاد شود با حفر این کانال چنین مشکلاتی برای مردم به وجود نخواهد آمد.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری مهر، سردار حسین معروفی ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه افتتاح کانال انحرافی «بندولی» که با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای خروج سیلاب از استان اجرا شد، اظهار کرد: این پروژه هدیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مردم منطقه بوده و سوپاپ اطمینان کنترل سیلاب در منطقه است.
وی با بیان این که این پروژه در ۱۴ روز اقدام جهادی شبانه روزی اجرا شد، افزود: تدبیر سپاه خروجی آب به دریا و ورودی آب به منطقه بوده و این کانال تدبیر فرمانده کل سپاه بوده است.
معروفی گفت: خروجی آب با با تلاش ارتش و آب منطقه‌ای قابل قیاس با گذشته نیست و ورودی آب هم در همین منطقه «دیگچه» و «بندولی» با حرکت جهادی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و حفر این کانال که اقدام بزرگی شد مدیریت شد.
وی با بیان این که بیشترین کسی که از این پروژه لذت خواهد برد مردم عزیزمان هستند، تاکید کرد: اگر در آینده سیلاب دیگری ایجاد شود با حفر این کانال چنین مشکلاتی برای مردم به وجود نخواهد آمد.
فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به این که هرچه اینجا هزینه کنیم به نفع منطقه و مردم آن خواهد شد، اضافه کرد: این کانال هدیه بزرگی به مردم منطقه بوده و امروز روز بزرگ و بسیار خوبی برای من و تمام همکارانم است.
معروفی متذکر شد: در ابتدای کار ۲۰ بیل بازوبلند و کوتاه و ۱۰ دستگاه لودر و بلدوزر در این منطقه فعالیت شد و این ۲۰ بیل به طور مداوم و دو شیفت ۱۴ روز شبانه‌روز کار کرده پروژه پنج ماهه را در ۱۴ روز ایجاد کردند.


انتقال آب از گرگانرود به دریاچه کال شور
در ادامه سرپرست استانداری گلستان هم اظهار کرد: در این روز مبارک کار بزرگی با همت جهادی رخ داد و جلوه هایی از دوران دفاع مقدس را شاهد بودیم.
میرمحمد غراوی گفت: این کانال وظیفه تخلیه سیلاب و زه آب را بر عهده دارد تا به کشاورزان کمک شود.
وی بیان کرد: امیدواریم ضمن تامین اعتبار ، بتوانیم این پروژه را با واگذاری به قرارگاه خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتمام برسانیم.

غراوی تصریح کرد: این کانال موجب انتقال سیلاب گرگانرود به دریاچه کال شور می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر