c_300_250_16777215_10_images_1_3092997.jpg

ترکمن سسی - معاون سازمان بازرسی کل گلستان با بیان اینکه اقدامات برخی دستگاه ها در پیشگیری از سیل در گلستان ناقص بوده است، گفت: به دلیل نداشتن مدیریت واحد در سیل گلستان آسیب ها افزایش یافت.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری مهر، ابراهیم صحرایی صبح سه شنبه در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان در سالجاری اظهار کرد: با دستور رئیس سازمان بازرسی، بررسی‌های میدانی و رصد موضوعات مربوط به سیل آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
وی با یادآوری اینکه سازمان بازرسی درباره وقوع سیل و نقاط پرخطر سیل‌های سال‌های ۹۰، ۹۳، ۹۵ و ۹۷ در قالب پیشنهادات مطالب را مطرح کرده است، یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به سیل اخیر وجود تقاطع‌ها و پل‌ها با پیش‌بینی دبی ۱۰ و ۲۵ ساله است که در سیل اخیر مانعی برای عبور جریان سیلاب بودند.
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع بازرسی کل استان ادامه داد: بیش از ۳۴۰ تقاطع با دبی ۱۰ ساله و بیش از ۷۰۰ تقاطع و پل با دبی ۲۵ ساله در استان شناسایی شد در حالیکه باید در زمان احداث این سازه‌ها برآوردهای ۵۰ و ۱۰۰ ساله پیش‌بینی می‌شد.
وی اضافه کرد: آب منطقه‌ای اعلام می‌کند که مصب رودخانه گرگانرود به چارقلی به طول هفت کیلومتر لایروبی شده است، درست نیست. بررسی‌های کارشناسی ما نشان می‌دهد لایروبی گرگانرود به صورت ناقص و در برخی جاها انجام شده است.
صحرایی تصریح کرد: بررسی‌ها و مستندات موجود نشان می‌دهد در بخشی از مسیر گرگانرود که آب منطقه‌ای مدعی لایروبی در آن است، دو طرف رودخانه لایروبی شده و وسط رودخانه دست نزده باقی مانده است و هنوز درختچه‌های گز در آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه اقدامات برخی از دستگاه‌ها در پیشگیری از سیل در گلستان ناقص بوده است، متذکر شد: کانال‌هایی که برای ورود آب به تالاب گمیشان زده شده است، در صورت قطع آب از بالادست، خشک شدن این تالاب را به همراه خواهد داشت و خشک شدن تالاب و ریزگزد گلستان را تهدید می‌کند.
وی گفت: می‌پذیریم بخشی از اعتبارات برای اجرای طرح‌ها باید به استان اختصاص پیدا می‌کرد که این اتفاق نیفتاده استاما شواهد و قرائن نشان می‌دهد نداشتن مدیریت و فرماندهی واحد در سیل اخیر آسیب‌های گلستان را افزایش داد.
به گفته صحرایی سازمان بازرسی استان در پنج محور علل و عوامل وقوع و تشدید خسارت سیل، شناسایی تکالیف قانونی دستگاه‌ها، تعیین نحوه خسارت و جبران آن، نحوه جذب و توزیع کمک‌های مردمی و شناسایی خلاءهای قانونی مسائل مربوط به سیل اخیر را بررسی می‌کند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر