c_300_250_16777215_10_images_71601.jpg

ترکمن سسی - مدیر جهاد کشاورزی آق قلا گفت: هجوم و طغیان ملخ در مراتع و مزارع آق قلا صحت ندارد و تا پایان ماه مراحل پاکسازی به اتمام می رسد.


علی اکبر عرب احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا اواسط فروردین ماه هیچ گونه ملخ در مراتع و مزارع آق قلا وجود نداشت.
وی با اشاره به اینکه هیچ گونه هجوم و طغیان ملخ نداشتیم، افزود: هم اکنون هم ملخ ها تا پنج کیلومتری مزارع کشاورزی هم نرسیده اند.
مدیر جهاد کشاورزی آق قلا ادامه داد: تاکنون در ۶۰۰ هکتار از مراتع شهرستان با دو اکیپ سمپاشی انجام شده است.
وی با بیان اینکه پیش بینی ما این است ۵۰۰ هکتار دیگر نیاز به سمپاشی دارد، یادآور شد: سال گذشته دو هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی آق قلا برای مبارزه با ملخ ها سمپاشی شد و هجوم و طغیان ملخ ها در سالجاری صحت ندارد.
عرب احمدی با اشاره به اینکه هم اکنون در مرحله پاکسازی منطقه هستیم و تا ۱۰ روز آینده عملیات سمپاشی مرحله آخر (پاکسازی) به پایان می رسد، تصریح کرد: بارندگی و رطوبت در کانون های موجود، سمپاشی های سال گذشته در کل منطقه و آغاز سمپاشی به موقع در سالجاری باعث شد امسال جمعیت ملخ در آق قلا نسبت به سال های گذشته پایین تر باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر