c_300_250_16777215_10_images_1_71749.jpg
ترکمن سسی - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت : عدم پرداخت سهم بیمه‌ای توسط بیمه روستایی و سلامت بیش از سقف تعیین شده اعتباری، مشکل دارندگان این دفترچه هاست و باید محدودیت سقف اعتباری پیش بینی شده برداشته شود.


رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با یادآوری سقف اعتباری پیش بینی شده در قانون بودجه از سال ۹۶ تا الان برای بیمه های روستایی و سلامت همگانی، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا این محدودیت ها را بردارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا فاضل روز شنبه در جلسه شورای بهداشت گنبدکاووس گفت: تعیین سقف اعتباری برای بیمه‌های روستایی و سلامت همگانی که از سال ۹۶ در قانون بودجه مصوب می‌شود، سبب شده تا با پر شدن سقف بیمه، شرکت بیمه از پرداخت هزینه‌ها خودداری کند.
وی افزود: عدم پرداخت سهم بیمه‌ای توسط بیمه روستایی و سلامت بیش از سقف تعیین شده اعتباری، امروز به چالش جدی تبدیل شده و مشکلاتی را برای دارندگان این دفترچه‌ها در استان گلستان ایجاد کرده است.
دکتر فاضل اضافه کرد: سقف اعتباری بیمه روستایی و سلامت همگانی در استان گلستان درسال ۹۶ مبلغ دو هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بود که این رقم درسال ۹۷ به مقدار ۱۰ درصد کاهش یافت و به احتمال زیاد درسال جاری بازهم کاهش می‌یابد.
وی گفت: کاهش سقف تعهدات بیمه روستایی و سلامت از یک سو و افزایش ۲۰ تا ۱۲۰ درصدی قیمت داروها از سوی دیگر سبب شده تا بیشتر بیماران (دارندگان این نوع دفترچه‌ها) به سمت مراکز درمانی دولتی که خود دارای برخی کمبودها و مشکلات هستند، هدایت شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: مشکل محدودیت اعتباری برای بیمه روستایی و سلامت همگانی مربوط به کل کشور است و نمایندگان مجلس می‌بایست با رفع این محدودیت، مشکلات دارنندگان این نوع دفترچه‌ها را کاهش دهند.
وی گفت: مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گلستان به دلیل اعمال محدودیت اعتباری برای بیمه روستایی و سلامت اکنون ۷۰ میلیارد ریال اسناد پرداخت نشده توسط بیمه از سال ۹۷ و ۹۶ دارد که با قانون فعلی کاغذ باطله محسوب می‌شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر