c_300_250_16777215_10_images_72590.JPG

ترکمن سسی - مدیر بازرگانی انجمن برنج ایران گفت : با توجه به جمعیت 83 میلیونی کشور و سرانه مصرف 35 کیلوگرم برنج اکنون ما در تولید برنج به خودکفایی و خوداتکایی موقت رسیده ایم.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، سید نقی حسینی صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به جمعیت فعلی کشور بر اساس آمار دو ماه پیش ، مصرف سرانه کشور 2.2 میلیون تن برنج است و در عین حال تولید فعلی ما سرانه 2.9 تا 3 میلیون تن است و این یعنی در تولید برنج به خودکفایی و خوداتکایی موقت رسیده ایم و دیگر نیاز به واردات برنج نداریم.


مدیر کارخانه شالیکوبی مدرن دنگلان خاطر نشان کرد: در گلستان ۱۳۸ کارخانه شالیکوبی مجوز دارند که از این تعداد ۱۲۰ کارخانه فعال هستند و حدود ۵۰ درصد از شالیکوبی های استان به صورت مدرن و بقیه به صورت سنتی در حال فعالیت هستند.


حسینی با بیان اینکه تاکید مسئولان حوزه کشاورزی استان حرکت به سمت خشکه کاری برنج است ، افزود : مصرف آب در کشت شالی به صورت غرقابی ۲۲ تا ۲۳ هزار متر مکعب است ولی در خشکه‌کاری مصرف آب حدود ۷ تا ۸ هزار متر مکعب است و این صرفه جویی حدود یک سوم در شرایط فعلی آبی کشور بسیار حائز اهمیت است.


سید نقی حسینی تصریح کرد: با توجه به بحران آبی موجود در کشور سوق دادن شالیکاران به سمت خشکه کاری و استفاده از روش های نوین آبیاری کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب دغدغه جدی مسئولان کشاورزی استان گلستان است.


مدیر بازرگانی انجمن برنج ایران افزود: کشاورزی جهان از نظر سلامت محصولات غذایی به سمت کشت محصولات سالم و ارگانیک می رود از این رو توصیه می شود کشاورزان ما به سمت روش هایی بروند که کمتر از سموم کشاورزی استفاده بکنند تا محصولات سالم تولید بکنند.


بازدید خبرنگاران از خط تولید کارخانه شالیکوبی مدرن دنگلان بخش پایانی این نشست خبری بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر