c_300_250_16777215_10_images_72670.jpg

ترکمن سسی - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: 10 هزار و 649 نفر از نیروهای عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سیل گلستان بکارگیری شدند که 7 هزار و 800 نفر از این نیروها از جمعیت هلال احمر گلستان بودند.


محمدعلی هروی ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان در گزارش عملکرد جمعیت هلال احمر استان در سیل و آبگرفتگی سال ابتدی سال اظهار کرد: نیروهای عملیاتی امداد و نجات ما قبل از سیل نیز آموزش های لازم را دیده بودند و تجارب ارزشمند سیل نیز بر آنها افزوده شد و آموزش های تخصصی را نیز گسترش دادیم ونیروهای ما اکنون بیش از پیش برابر حوادث احتمالی آمادگی لازم و حرف برای گفتن دارند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی، هروی با اشاره به زمان طولانی سیل خاطر نشان کرد: در استان گلستان به دلیل ماندگاری آبگرفتگی، ما در واقع حدود 2 ماه درگیر بحث سیل و امدادرسانی به مردم بودیم و جا دارد از درایت، صبوری و همکاری خوب مردم ترکمن صحرا تشکر بکنم، همچنین عوامل صیادی گمیشان هم در آق قلا و هم در گمیشان خدمات قایقی و کمک های شایانی به عوامل امدادی داشتند که خدمات آنها قابل تقدیر است.


محمدعلی هروی با اشاره به حجم قابل ملاحظه کمک های غیر نقدی مردمی در سیل گلستان گفت: مردم 41 میلیارد تومان به صورت غیرنقدی به سیل زدگان کمک کردند که همه اقلام کمکی در قالب بسته ای یک ماهه بسته بندی و در کارتن های سفید رنگ ویژه کمک های مردمی بر اساس نیازهای سیل زدگان توزیع شده است.


هروی در خصوص کمک های نقدی مردمی نیز اظهار کرد: در مجموع مردم ایران 210 میلیارد تومان به صورت نقدی به هلال احمر کمک کردند که 60 میلیارد تومان آن صرف تهیه 10 هزار ست زیستی شده که سهم گلستان 2 هزار ست بود و 150 میلیارد تومان آن نیز با هماهنگی بنیاد مسکن کشور به عنوان کمک بلاعوض برای تعمیر و ساخت خانه های تخریب شده در نظر گرفته شده است.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در سیل گلستان 18 هزار و 300 نفر اسکان اضطراری و توزیع 7 هزار و 233 تخته چادر، 40 هزار و 400 پتو، 13 تن نایلون بیشتر در شرق استان ، 232 هزار بطری آب معدنی و 66 هزار و 200 کنسروجات صورت گرفت.


وی در خصوص کمک های بین المللی در سیل گلستان و بیان این که 8 کشور کمک داشتند تصریح کرد: صلیب سرخ جهانی خسارت به مناطق سیل زده کشور از جمله استان گلستان را بازدید و برآورد کرده است و پروپوزال مالی آن هم نوشته شده است اما به دلیل کارشکنی های استکبار جهانی هنوز کمک های مالی به ایران اختصاص پیدا نکرده است.


محمد علی هروی تاکید کرد: اساسا کمک های مالی فدراسیون صرف شارژ انبارهای امدادی هلال احمر می شود تا آمادگی حوادث احتمالی را داشته باشد،البته ما منتظر این کمک ها نمی مانیم و از محل سهم کمک های غیرنقدی بین المللی و ظرفیت های داخلی در حال حاضر انبارهای امدادی ما کاملا شارژ شده و پاسخگوی نیازهای احتمالی هست.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر