c_300_250_16777215_10_images_72710.jpg

ترکمن سسی – آق قلا : پس از رویداد زیانبار سیل ابتدای سال در شهرستان آق قلا ، ارایه خدمات بیمه ای به مالکین واحدهای مسکونی حادثه دیده یکی از موضوعاتی بود که خبرنگار ما از نماینده کل شرکت سهامی بیمه ایران درشهرستان آق قلا پیگیر بود.


ارشاد نظری نماینده کل شرکت سهامی بیمه ایران در شهرستان آق قلا در این خصوص می گوید:
بیمه واحدهای مسکونی در مقابل حوادث طبیعی که شامل پوشش های مختلف مثل سیل است در روزهای پایانی سال توسط شهرداری آق قلا در ۲۳ اسفند۱۳۹۷ بصورت یکساله با حق بیمه کل ۳۵ میلیون و۴۲۵هزار تومان از بودجه شهرداری بصورت ۲۵۰۰ خانه در سطح شهرآق قلا با سرمایه ۲۵ میلیارد تومان (تعهدات شرکت بیمه ایران) تحت پوشش قرارگرفت.(البته این بیمه نامه توسط یک نمایندگی بیمه ایران در گرگان صادر شده است)
نظری ادامه می دهد: با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که متاسفانه شهرداری آق قلا برای اینکه حق بیمه کمتری پرداخت کند بیمه را ناقص انجام داده است. چون در شهرآق قلا ۳۶هزار نفر و حدود ۱۰هزار واحد مسکونی وجود دارد که فقط ۲۵۰۰ واحد مسکونی بیمه شده است و از لحاظ سرمایه مشمول ماده ۱۰قانون بیمه یعنی قاعده نسبی سرمایه قرار گرفت.
نماینده کل شرکت سهامی بیمه ایران در شهرستان آق قلا در توضیح این مورد می گوید: چنانچه مالی به کمتر از قیمت واقعی خود بیمه شود تعهد بیمه گر به سرمایه بیمه شده به سرمایه واقعی است، که پس از بازدید مدیران بیمه ای کشوری و استان در همان روزهای ابتدایی ، بدلیل دولتی بودن بیمه ایران و حامی بودن آن با شرایط مذکور به هر خانوار طبق این بیمه نامه پس از اعمال ماده۱۰ قانون بیمه ، خسارتی به میزان ۱۰۰هزارتومان تعلق می گرفت که با پیگیری های به عمل آمده توسط مقام مدیرعامل محترم ، این پرونده به تهران و بیمه مرکزی ارجاع گردید و پس کش و قوسهای فراوان دستور تشکیل پرونده صادر گردید.
نظری ادامه می دهد: یکی از مشکلات دیگر پس از حادثه زیانبار سیل ابتدای سال، هجوم زیان دیدگان محترم به شعبه گرگان بود که هم باعث گرفتاری مردم آق قلا می شد و هم باعث ازدحام می شد. مردمی که گرفتار مشکلات پساسیل بودند. بنابر این بنده و همکارانم در آق قلا این وظیفه را به عهده گرفتیم که به تک تک زیاندیدگان تماس گرفته و در دفتر نمایندگی خود مرکز تشکیل پرونده بودیم که خود همین فرایند نزدیک۳ماه طول کشید.
وی تصریح می کند: هدف مجموعه ما از این کار کاهش آلام مردم حادثه دیده بود. (هیچگونه سود مادی برایمان نداشت ولی بسیاری از مردم دعای خیر می کردند بعضا هم حرف ملال انگیز می شنیدیم). نهایتا به بیش از ۱۳۰۰ واحد مسکونی  خسارت پرداخت کردیم و مبلغ نیز به تناسب میزان خسارت متفاوت و بطور میانگین ۳ تا ۵ میلیون تومان بود که کاملا پرداخت گردید.
نماینده کل شرکت سهامی بیمه ایران در شهرستان آق قلا در پایان با بیان اینکه از مردم عزیز تقاضا داریم به فکر بیمه نمودن اموال خود قبل از وقوع حادثه باشند و اموال خود را به سرمایه واقعی بیمه نمایند، ابراز امیدواری می کند که در آینده شاهد چنین خسارتهایی نباشیم. به امید فردایی بهتر.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر