c_300_250_16777215_10_images_72812.jpg

ترکمن سسی - رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان در نشست تخصصی بررسی راهکارهای ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه در گرگان گفت: امروز تنها نفت ابزار قدرت کشورها نیست و آن چیزی که کشورها را قدرتمند می‌کند، ‌دانش و تکنولوژی است.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان حسین طلوعیان در نشست تخصصی بررسی راهکارهای ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه که با حضور نخبگان، دانشجویان، فعالان صنعتی و مسئولان، به همت بنیاد نخبگان استان در سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار گردید ، گفت : تکنولوژی و دانش در همه کشورها به‌عنوان سرمایه اصلی محسوب می‌شود و امروز این موضوع ملموس شده که اگر دانش و دانایی داشته باشیم ، توانایی داریم.
وی ، انسان را مهم‌ترین رکن تکنولوژی دانست و افزود: اگر پیشرفته‌ترین تجهیزات را هم داشته باشیم اما نیروی انسانی توانمندی که بتواند از آن استفاده کند نداشته باشیم ، داشتن آن تجهیزات بی‌اثر است.
طلوعیان گفت:  در کشور ما هنوز در بحث تکنولوژی که کاربردی باشد ، جایگاه ما مناسب نیست و دلیل اصلی این موضوع آن است که ما نتوانسته ایم بین صنعت و دانشگاه، ‌ارتباط منسجمی برقرار کنیم و همواره ارتباطات سطحی بوده است.
طلوعیان تصریح کرد : ارتباطات بین این دو زمانی منسجم می‌شود که عنصر دانشگاه و صنعت در کنار همدیگر قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه دانشجو امروز نیاز صنعت را نمی‌شناسد و صنعت نیز ‌توان دانشگاه را نمی‌شناسد ، گفت: عدم‌آگاهی این دو عنصر از توانایی‌های یکدیگر، باعث شده که نسبت به توانایی هم به باور نرسند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین با اشاره به طرح تاپ گفت : طرح تاپ که در راستای تفاهم‌نامه وزارت صمت و وزارت علوم اجرایی شده است ، بعنوان یک طرح مقدماتی می تواند زمینه حضور دانشگاهیان در حوزه صنعت را فراهم نماید .
به گفته وی ، در این طرح صنعتگران نیازهای فناورانه خود را در سامانه Iranetop ثبت نموده و دانشگاهیان نیز با مراجعه به این سامانه می توانند ضمن مشاهده نیازها در زمینه هایی که توانمندی آن را دارند می توانند به کمک صنعت بیایند .
طلوعیان گفت : اگر این طرح با اقبال خوبی از سوی صنعتگران و دانشگاهیان همراه باشد ، می‌تواند زمینه ارتباط موثر بین صنعت ، دانشگاه و مراکز پژوهشی را به‌خوبی فراهم نماید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر